Gå til innhold

Warhammer-peiling?


Gjest Aina E

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

Min sønn fyller 10 år og har siklet over noen warhammer-brosjyrer i mange dager nå. Han snakker ikke om så mye annet...

Jeg tenkte det var en kul hobby å samle, male og spille med disse figurene.

Men... Det ser sinnsykt avansert og kostbart ut.

Er det mulig for unger på hans alder å finne ut av dette og lære seg dette enkelt? eller må han lære seg engelsk, eller ender det med at jeg må gjøre alt?

Hvis det er noe for de på den alderen, hva er lurt å starte med å kjøpe til han i bursdagsgave da? Mest mulig for minst mulig penger... Jeg har tittet på Ebay, men i og med at jeg ikke skjønner meg på dette her, så vet jeg heller ikke hva jeg skal kjøpe. Han har jo ingenting, maling og pensler trenger han også.

Hjelp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor dere bor, men i Oslo har de minst 2 butikker med fullt utstyr og FULL peiling på alt. De er fornuftige mtp. hva du trenger som nybegynner og min erfaring er at de er veldig hjelpsomme. :) Games Workshop

Du finner jo Warhammer i veldig mange lekebutikker også, må jo ikke gå i spesialbutikker for å kjøpe det, men det er jo gjerne ganske stor forskjell på utvalget.

Det første han må bestemme seg for er hvilken serie han skal samle på. For det er mest vanlig, å samle på en bestemt type figurer. Noen samler på flere serier. Figurene brukes av de mer avanserte brukerne i rollespill og da holder de seg til en sort. (Men da bør han gjerne være i et miljø der dette er "vanlig").

Du må ha pensler og maling i tillegg til figurene. Du får kjøpt noen bokser som er startsett - med dette inklusiv. De mest avanserte brukerne er veldig opptatt av at figurene skal være helt lik originalen, og ha riktig type maling, riktig nummer på fargen osv. Men for de som ikke er såååå opptatt av det så spiller det en mindre rolle om det er LITT forskjell fra originalen. De kan feks godt bruke den samme hudfargen til alle seriene... Men skal det være HELT riktig, så finnes det hundrevis av farger, og alle boksene har instrukser om hvilken farge det skal være... For en 10åring som er nybegynner tror jeg det spiller liten rolle.

Sønnen min hadde en intens warhammerperiode i 11års alderen, men har lagt det helt vekk nå, 2 år senere.

Det finnes mange diskusjonsforum på nettet, kom over noe her som kanskje kan være nyttig? http://debatt.sol.no/show.fcgi?category=3500000000000011&conference=334&posting=20500000000884940

Håper jeg var til litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tiåring begynte å samle til tiårsdagen, og han klarer det selv. Jeg har aldri vært nødt til å hjelpe ham med noe. Heldigvis, for sånt pirk ligger ikke for meg.

Butikken i Oslo (Games Workshop) har fantastisk service, der får du svar på det du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...