Gå til innhold

Feriepenger av attføringsstønad?

Anbefalte innlegg

Gjest studenten med lav stønad
Skrevet

Hei. Jeg har nå vært på sykepenger i snart 52 uker, og går nå over på attføringsstønad/attføringspenger. Vil jeg ha rett på feriepenger av disse i juni neste år?

Skrevet

Jeg mener at man ikke opptjener feriepenger av attføringspengene. Man har heller ikke mulighet til å ta ut ferie med lønn. Er du i et attføringsløp når sommerferien kommer,kan man ikke ta ut betalt ferie. Noe som er sosialt urettferdig av Nav,da mennesker på attføring også har behov for ferie.

Gjest Saigon
Skrevet

Du vil få attføringspenger som vanlig til sommeren. Hvis du fortsatt er i attføring neste sommer vil du også da få attføringspenger som normalt.

• 1 måned senere...
MissAnonym1365381081
Skrevet

Jeg mener at man ikke opptjener feriepenger av attføringspengene. Man har heller ikke mulighet til å ta ut ferie med lønn. Er du i et attføringsløp når sommerferien kommer,kan man ikke ta ut betalt ferie. Noe som er sosialt urettferdig av Nav,da mennesker på attføring også har behov for ferie.

Du har ikke rett på feriepenger av attføringspenger -og jeg syns vel ikke det er så sosialt urettferdig. Hvis du får attføringspenger til omskolering så får du tross alt normal attføringsbetaling hele sommeren mellom hvert studieår. I tillegg slipper du skatt av junilønnen ;-)

Skrevet

Du har ikke rett på feriepenger av attføringspenger -og jeg syns vel ikke det er så sosialt urettferdig. Hvis du får attføringspenger til omskolering så får du tross alt normal attføringsbetaling hele sommeren mellom hvert studieår. I tillegg slipper du skatt av junilønnen ;-)

Nå er det ikke sagt noe om denne personen er i omskolering.

De fleste på attføring er i arbeidspraksis,og da er det ikke lov å ta ferie. Og det er sosialt urettferdig. Ikke nok med at man har fått en sykdom som gjør at man må finne seg et annet yrke,men man blir fratatt mulighet til å holde ferie sammen med familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...