Gjest ahiheie Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har funnet ut at jeg er 1 mnd på vei, neste mnd skal vi skifte fasade på huset jeg bor i og jeg skal være med. Vi skal blant annet fjerne asbestplatene selv, vi bruker selvsagt godkjent verneutstyr - maske og dress, de sier det ikke er farlig... hva syns dere? Og bør jeg være ekstra påpasselig nå når jeg er gravid, eller har det ingenting å si så lenge jeg bruker verneutstyr? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Hmmmm, jeg vet ikke meg personlig hadde jeg ikke villet være i nærheten av asbest som gravid. Kan du ikke gjøre noe annet? 0 Siter
Gjest xaraaah Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Hmmmm, jeg vet ikke meg personlig hadde jeg ikke villet være i nærheten av asbest som gravid. Kan du ikke gjøre noe annet? Jeg føler meg litt presset av de andre. ER det ekstra helseskadelig? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Jeg føler meg litt presset av de andre. ER det ekstra helseskadelig? Jeg vet ikke om det er skadelig når man bruker godkjent verneutstyr. Men et bittelite foster som er 1 mnd gammelt er i en veldig kritisk fase i utviklingen. Og jeg hadde ikke klart tanken på å potensielt gjøre noe bevisst som kunne skade fosteret. Og at du blir presset synes jeg er leit. Det er da vel viktigere med det ufødte barnet enn at nettopp du er med på saneringen? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Jeg føler meg litt presset av de andre. ER det ekstra helseskadelig? Asbest? http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20050426-0362.html Som gravid ville jeg aldri jobbet med asbest. Ikke med noe kjemikalie, eller stoff som er helseskadelig. Vil heller ha sur gubbe/sjef/venner- enn at noe skal gå galt med den lille. 0 Siter
lonelyP Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5669&MainLeft_5669=5544:45217::0:5667:1:::0:0 Det skal høye doser til for å skape noen kreftfare. Men når det er sagt så ville jeg likevel vært veldig forsiktig. Du bør hvertfall bruke riktig verneutstyr, sjekk selv hva dette er, ikke stol på en som trekker på skuldrene og sier han tror det er greit nok. 0 Siter
calendula Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Asbest er et mineral, ikke en kjemikalie. Det er lungene asbest er farlig for pga fibrene. Du skader bare deg selv, om du evt ikke bruker tilstrekkelig med verneutstyr. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Det ville jeg ikke vært i nærheten av uansett. Det er kreftfremkallende og du kan få asbestiose som ligner på KOLS. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.