Gå til innhold

Brystsmerter - somatikk eller psyke?

Anbefalte innlegg

Gjest costalie

Heisann!!

Får av og til vondt i brystet, venstre side. Det er mest når jeg hviler, før jeg sovner om kvelden. Er bare i 20-årene. Er en ganske engstelig person med litt GAD, og når det kommer prøver jeg å tenke som så at det er nok bare psyken som spiller meg et puss. Men er det farlig å tenke slik? Kan det tenkes at det ER noe med hjertet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27169-brystsmerter-somatikk-eller-psyke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Disse smertene er i alle fall ikke typiske for hjertesmerter. Jeg synes du tenker fornuftig om dette, det er lett å la angsten ta overhånd og tenke seg det verste, og det vil gjerne i sin tur forverre slike plager også. Men det er litt vanskelig å ta slike ting sikkert over internett uten mulighet for tilleggsspørsmål og eventuellt noen undersøkelser også. Jeg synes derfor gjerne du kan snakke med legen din om det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...