zenitra Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Noen som vet om det har betydning når det er stavefeil på navnet på flybilletten? Vi skal til utlandet, og vi er redd det vil by på problemer når vi viser passet... 0 Siter
Gjest siiv Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 trenger ikke bety så mye om det er en liten skrivefeil. Jeg har et vanskelig etternavn som folk misforstår ofte-en bokstav bruker å være feil, dette har også vært med på flybilletter.. Men, ville ordnet dette i tilfelle noe skjer 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Kom på en historie jeg hørte. En fyr skulle besøke kjæresten som studerte i Australia. han tastet inn destinasjonsstedet: Sydney. Det han ikke var klar over var at Sydney også er et sted i Canada. Så han tar flyet, havner i Canada og må betale en dyr avgift for å komme til riktig destinasjon. Så sjekk om det ikke er flere steder i verden som heter det samme;) 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Min erfaring er at det varierer med flyselskapet om de bare fikser en stavefeil på stedet, eller begynner å mase om gebyr. 0 Siter
zenitra Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Skrevet 27. mars 2007 Kom på en historie jeg hørte. En fyr skulle besøke kjæresten som studerte i Australia. han tastet inn destinasjonsstedet: Sydney. Det han ikke var klar over var at Sydney også er et sted i Canada. Så han tar flyet, havner i Canada og må betale en dyr avgift for å komme til riktig destinasjon. Så sjekk om det ikke er flere steder i verden som heter det samme;) Huffda, snakk om bomtur ;o) Men det er vårt navnt som står stavet feil, ikke stedet vi skal til.... 0 Siter
Line Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Det står ettertrykkelig på Norwegian sine sider i alle fall, at man må dobbeltsjekke at navnene er riktig stavet. Feilstaving kan by på problemer, og man kan bli nektet ombordstiging. Spesielt gjelder dette fra utlandet. 0 Siter
morsan Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 For noen år siden bestilte jeg billetter via telefon, og selv om jeg ringte norsk nummer havnet jeg på en bestillingssentral i Sverige. Da jeg fikk billetten min var det en feilstaving i navnet, dvs at han hadde brukt en mer "svensk" stavemåte. Jeg hadde ikke noen problemer med det ihvertfall, men det kan jo være greit å sjekke ut på forhånd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.