Gjest hype Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 All grunn til å få sjekket stoffskiftet. Ifølge denne artikkelen hadde 19,5 % av 144 overvektige som deltok i en gresk undersøkelse stoffskifteforstyrrelser. http://www.expressen.se/halsa/1.613906 Jeg kjenner ikke nærmere til denne undersøkelsen det vises til, men det er sikkert mange overvektige der ute som ikke aner at de har hypothyreose. Levaxin gjør deg ikke nødvendigvis slank og frisk, men det gjør livet bedre for mange med sykdommen. Gå og ta en blodprøve hvis du tror det kan være noe galt med stoffskiftet ditt! 0 Siter
Gjest vet dessverre hva jeg snakker om her Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Dette er vel ikke en blodprøve du kan ta hos fastlegen vil jeg tro? Du må vel henvises videre for å ta en slik blodprøve. Og det er jammen ikke alle leger som vil henvise deg til å ta en slik omfattende blodprøve, dessverre. 0 Siter
Jorunn Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Dette er vel ikke en blodprøve du kan ta hos fastlegen vil jeg tro? Du må vel henvises videre for å ta en slik blodprøve. Og det er jammen ikke alle leger som vil henvise deg til å ta en slik omfattende blodprøve, dessverre. Dette er en helt standar blodprøve som du får tatt hos fastlegen. Tar 2-3 dager å få svar på prøven. 0 Siter
Gjest vet dessverre hva jeg snakker om her Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Dette er en helt standar blodprøve som du får tatt hos fastlegen. Tar 2-3 dager å få svar på prøven. Ok. Var ikke det jeg fikk beskjed om hos legen. Men da skal jeg forhøre meg igjen. takk for info. 0 Siter
Jorunn Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Ok. Var ikke det jeg fikk beskjed om hos legen. Men da skal jeg forhøre meg igjen. takk for info. Helt enkelt sak. Har lavt stoffskifte selv, så disse prøvene har jeg tatt mange ganger. Du ber om å få tatt spesielt TSH og FriT4, i tillegg kan det være nyttig å få målt anti-TPO, som viser om du har antistoffer i kroppen. 0 Siter
Gjest også stoffskiftesyk Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Helt enkelt sak. Har lavt stoffskifte selv, så disse prøvene har jeg tatt mange ganger. Du ber om å få tatt spesielt TSH og FriT4, i tillegg kan det være nyttig å få målt anti-TPO, som viser om du har antistoffer i kroppen. Den som vil vite mer om stoffskifteproblemer kan ta en titt her: http://www.xlpluss.no/thyroforum/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.