Gå til innhold

Hvordan puste normalt med angst?

Anbefalte innlegg

Gjest Haavard

Jeg er en gutt på 27 med diagnostisert panikkangst siden tre år tilbake. Angsten er blitt mer "generell" nå, og panikkanfallene er blitt færre og mer moderate. Jeg er under profesjonell behandling (psykolog/psykomotorisk fysio). Jeg vil imidlertid gjerne vite mer om sammenhengen mellom angst og pust. Jeg går med kronisk fornemmelse av å måtte kontrollere pusten, må puste dypt inn for å "konstatere" at jeg faktisk puster. Føler at jeg ikke får fylt lungene skikkelig. Dette blir imildertid ikke verre ved fysisk anstrengelse, og jeg antar det er på det grunnlaget legen ikke finner tilstanden alarmerende. Jeg puster også normalt under søvn, og har lite problemer de første timene på dagen. Dette tiltar utover, og det er en sammenheng med spenningssmerter i rygg/skuldre/nakke. Er dette noe psykiateren kjenner igjen, og evt, kan berolige meg på? Dette er nemlig en klar kilde til angstanfall hos meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27199-hvordan-puste-normalt-med-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...