Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tok en hivtest i januar, nesten et år etter eventuell smitte. Tok samtidig to andre blodtester som blodprosent og en til som legen ville ta bare for å sjekke "tilstanden". Jeg fikk negativt resultat på hiv-testen, men er nå så utrolig redd for at kanskje legen på laboratoriet ( på Fürst ) har tilfeldigvis forvekslet to prøver, skrevet feil resultat eller testen ikke er pålitelig av en eller annen grunn. Han hadde jo tross alt tre forskjellige tester å ta. ( blodprøven ble tatt i tre ulike sånne prøve-glass) Jeg har ikke levd normalt tiden etter denne testen, men legen min virket liksom ikke belkymret i det hele tatt. Jeg vet at jeg bare kan gå å teste meg igjen, men jeg vet ikke om jeg takler det. Er jeg fullstendig hypokonder?? Jeg er så redd at jeg har smittet andre andre kjærester siden det forholdet jeg hadde til den personen jeg frykter (en dansk gutt) at jeg tør ikke å ha noen gleder i livet lenger. Kan jeg være sikker på at legene ikke roter med hiv-tester?? vennlig hilsen meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27220-hiv-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære Eli 21,

Feil forekommer i alle sammenhenger. Bare tenk på togulykker og fly som detter ned. Det er derfor umulig å si at feil ikke forekommer i helsevesenet. Heller ikke laboratorier eller prøveundersøkelser er feilfrie. Det er derfor ikke mulig for meg å si at feil kan utelukkes. Men sjansen for at det forekommer er meget liten. Hvis du har problemer med å akseptere det kan du sannsynligvis ta en ny test. Du vil øke sikkerheten fra 99 til 99,9%, eller noe sånt. Det at det er tatt tre prøver fra deg eller at det skulle undersøkes på tre forskjellige ting øker ikke sannsynligheten for forbytting eller andre feil. Jeg tror oppriktig at jeg ville være fornøyd og slått meg til ro med det resulatet du har fått.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27220-hiv-igjen/#findComment-111015
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...