Gå til innhold

Bruke to legemidler sammen


Gjest annlovinda

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda

Har fått voltaren av legen min, når jeg var og hentet de på apoteket hadde de ikke voltaren, så jeg fikk et billigere legemiddel med samme effekt og samme virkemiddel.

Men det jeg lurer på, jeg skal ta en tablett morgen og en kveld. Men tiden i mellom blir i perioder ille, pga smerter. Kan jeg ta paracet eller ibux i tillegg til voltaren?

Husker jeg har brukt et av disse legemidlene i tillegg tidligere, etter avtale med legen. Men jeg husker ikke hvem av disse jeg kunne bruke sammen med voltaren.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da fikk du kanskje diclofenac? Uansett skal du ikke bruke ibux, men paracetamolpreparater. Det gir en god effekt og kan tas samtidig, eller mellom tablettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Da fikk du kanskje diclofenac? Uansett skal du ikke bruke ibux, men paracetamolpreparater. Det gir en god effekt og kan tas samtidig, eller mellom tablettene.

Ja, det var diclofenac jeg fikk.

Tusen takk for svar. Da tar jeg en paracet med god samvittighet.

Husket plutselig ikke hva jeg kunne bruke ved siden av. Igjen, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Du kan kanskje se i felleskatalogen på nett? Ellers kan du ringe et nattåpent apotek eller giftmiddelsentralen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var diclofenac jeg fikk.

Tusen takk for svar. Da tar jeg en paracet med god samvittighet.

Husket plutselig ikke hva jeg kunne bruke ved siden av. Igjen, tusen takk.

Du dør ikke av å ta ibux heller, men både diclofenac og ibuprofen er ikke akkurat skånsomme mot magen.. obs magesmerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Jeg er helt sikker på at du kan ta paracet eller Paralgin Forte sammen med Voltaren men helst ikke Ibux.

Ok, tusen takk for svar. Da får jeg prøve å døyve smertene litt mer. Igjen, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mye av alle de medisinene som du nevner på min avdeling, så har en del erfaring med det.Både voltaren og ibux er samme type medisiner som man ikke burde sa samtidig. Diclofenac som du fikk på apoteket er et synonimpreparat som inneholder samme virkestoff som Voltaren, men er lager av et annet firma og billigere. Du kan godt ta Diclofenac sammen med Paracet, men husk å ta Diclofenac sammen med maten, da er det mye mer skånsom for mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Vi bruker mye av alle de medisinene som du nevner på min avdeling, så har en del erfaring med det.Både voltaren og ibux er samme type medisiner som man ikke burde sa samtidig. Diclofenac som du fikk på apoteket er et synonimpreparat som inneholder samme virkestoff som Voltaren, men er lager av et annet firma og billigere. Du kan godt ta Diclofenac sammen med Paracet, men husk å ta Diclofenac sammen med maten, da er det mye mer skånsom for mage.

"Diclofenac som du fikk på apoteket er et synonimpreparat som inneholder samme virkestoff som Voltaren, men er lager av et annet firma og billigere."

Voltaren har blitt billigere enn Diclofenac nå ;) *pirke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Diclofenac som du fikk på apoteket er et synonimpreparat som inneholder samme virkestoff som Voltaren, men er lager av et annet firma og billigere."

Voltaren har blitt billigere enn Diclofenac nå ;) *pirke*

Det er ikke pris som er poenget her, men dette hvordan de to og paracet virker sammen, og det var jo det var spørsmålet om. Ikke heng deg opp i smådetaljer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...