Gjest Dr Grey:o) Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Har lyst å servere gule egg til påskefrokosten, men hvordan får jeg til dette? Prøvde med gul konditor farge sist, men de var så svakt gule at ingen la merke med det...( Noen med gode tips til hvordan jeg kan få de gule?? Må jeg bruke hele flaksen med konditorfarge tro?? Tror jeg en gang hørte noe om løkskall?? Stemmer dette? Og hvordan gjør jeg det i tilfelle?? Må ha det inn med t-skje:o) 0 Siter
Lunepunen Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Hei, jeg er litt usikker på hvordan man kan få gule egg, men hvis du vil ha rosa så koker du egg og legger rødbetter i det kokende vannet og lar de ligge en stund. Vil du ha blå så bruker du rødløk på samme måte.... husker det sto en liten notis i vg ang farve på egg, så søk der eller på kokesider. Lykke til 0 Siter
Platina Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Det stemmer det med løkskall ja. I tidligere, kreative tider pleide jeg å legge løkskall rundt hvert egg og pakket de så inn i en tøybit. Det ble det mønster i gulbrunt av. Jeg brukte dem bare til dekorasjon da og kokte dem lenge, men jeg antar at det vil vises etter normal koketid også. Og jeg tror det rekker å legge løkskall rett i vannet også. Da blir de jevnt gule. 0 Siter
Lunepunen Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 http://www.aktivioslo.no/paske/paskemat.php#farge_egg se her,er d noen forslag:) 0 Siter
....AV Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Skall fra vanlig gul løk oppi kokevannet. Vi sparer alltid på løkskallet fra en middag i påsken og har i kokevannet påskeaften/1. påskedag. 0 Siter
Speak Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Jeg lagde slike egg i dag. Skallet (om det heter det...) fra en løk holdt godt til en liten kjele med egg. Så tegnet jeg på ansikt. Det falt i god jord her i huset. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Vi kjøpte en (lik blomsterfrø) pakke som inneholdt 7 forskjellige farge tabletter som vi bare legger i vannet sammen med litt eddik så får de fin farge. Det bel kjøpt i Sverige. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 Jeg har hørt noe med en tepose, men da blir kanskje eggene brune? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.