Gå til innhold

Jente, 13 år med smerter v/trening

Anbefalte innlegg

Jeg er en mor med en datter på 13 år som ved hard fysisk aktivitet får veldig vondt ved hjertet. Hun sier det "presser" veldig. Jeg som mor blir urolig, da dette har skjedd flere ganger. Hun er meget tynn og i normal form ellers. Hun fikk ved 5/6 års alderen en "utvekst"/bruskfortykkelse på ribbeinet v/hjertet etter et fall mot et trappetrinn (tror vi)Kan denne brusken/ fortykkelsen på ribbeinet presse mot hjertet slik at det får for lite plass? Hvar bør vi undersøke nærmere. Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27249-jente-13-%C3%A5r-med-smerter-vtrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Eldbjørg.

Det er meget sjelden at slike smerter som din datter opplever har noe med hjertet å gjøre.

Den ribbenskaden hun fikk som liten kan ikke affisere hennes hjerte.

Jeg regner med at din datter er i fin form og har god fysisk toleranse. Smertene hun opplever er sannsynligvis forårsaket av muskulære faktorer og har neppe organisk bakgrunn. Ved en passende anledning : be en lege sjekke datteren rent klinisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...