Gjest ja det var det da Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Hvordan kommer jeg til pilestredet 19 fra oslo s? Tenker da på buss, tbane eller trikk. Fint om noen kunne hjelpe meg litt:-) 0 Siter
Zombiebob Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Fra: Oslo Sentralstasjon [tog] (Oslo) 11. april 2007 Til: Pilestredet 19 (Oslo) Gangveg fra Oslo Sentralstasjon [tog] til Jernbanetorget [T-bane] ca . 4 minutter. T-bane 5 mot Storo [T-bane] Fra: Jernbanetorget [T-bane] 21.10 Til: Stortinget [T-bane] 21.11 Gangveg fra Stortinget [T-bane] til Pilestredet 19 ca . 6 minutter. Sammenlagt reisetid: 11 minutter Minste byttetid er satt til 2 min. Du kan endre minste byttetid her. Maks gangavstand er satt til ca. 20 min eller 1400 meter. -- Hilsen www.trafikanten.no 0 Siter
Gjest ja det var det da Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Fra: Oslo Sentralstasjon [tog] (Oslo) 11. april 2007 Til: Pilestredet 19 (Oslo) Gangveg fra Oslo Sentralstasjon [tog] til Jernbanetorget [T-bane] ca . 4 minutter. T-bane 5 mot Storo [T-bane] Fra: Jernbanetorget [T-bane] 21.10 Til: Stortinget [T-bane] 21.11 Gangveg fra Stortinget [T-bane] til Pilestredet 19 ca . 6 minutter. Sammenlagt reisetid: 11 minutter Minste byttetid er satt til 2 min. Du kan endre minste byttetid her. Maks gangavstand er satt til ca. 20 min eller 1400 meter. -- Hilsen www.trafikanten.no Ok takk for svaret:) Det var koselig. Er ikke sikker på om jeg skjønte det riktig, hvis jeg tar banen mot storo og hvor skal jeg av. Og hvor skal jeg gå? Hadde vært koselig om du kunne hjelpe lille meg:) 0 Siter
Zombiebob Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Ok takk for svaret:) Det var koselig. Er ikke sikker på om jeg skjønte det riktig, hvis jeg tar banen mot storo og hvor skal jeg av. Og hvor skal jeg gå? Hadde vært koselig om du kunne hjelpe lille meg:) Enig, det der ble bare tull. Trafikanten foreslår t-bane til egertorget, og så gå derfra, men det blir fort litt knotete. Dersom du ikke er kjent, hadde jeg gjort følgende: Tatt toget/banen til nationaltheateret. Gått bort til universitetsgata. Gått universitetsgata opp forbi Nordli og helt opp til du møter Pilestredet (3 kvartaler), og så fulgt denne ned til nr 19 (et halvt kvartal). Da får du en spasertur på ca 10 min tilsammen. (Ellers kan du gå til www.trafikanten.no, gå til kart, og oppgi oslo sentralstasjon som fra, og pilestredet 19 som til, så ser du hvordan du kan gå fra oslo s. ) 0 Siter
morsan Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Buss nr 37 går fra mellom Oslo S og Oslo City, og kjører opp Akersgata. Hvis du går av i nærheten av trefoldighetskirka har du en spasertur på noen få hundre meter ned Keysersg til Pilestredet Park. (Jeg sjekket kartet på gulesider) Eventuelt kan du gå hele veien fra Oslo S, hvis du ikke har mye å bære på. Det er ikke såååå langt, og da har du ikke faren for at du ikke kommer deg av på riktig sted. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Buss nr 37 går fra mellom Oslo S og Oslo City, og kjører opp Akersgata. Hvis du går av i nærheten av trefoldighetskirka har du en spasertur på noen få hundre meter ned Keysersg til Pilestredet Park. (Jeg sjekket kartet på gulesider) Eventuelt kan du gå hele veien fra Oslo S, hvis du ikke har mye å bære på. Det er ikke såååå langt, og da har du ikke faren for at du ikke kommer deg av på riktig sted. Pilestredet Park er jo et stykke unna Pilestredet 19, så det vil jeg ikke anbefale. 0 Siter
morsan Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Pilestredet Park er jo et stykke unna Pilestredet 19, så det vil jeg ikke anbefale. Sårri - feilskrift i forrige innlegg!! Den lille stikkveien Keysersgate leder fra Trefoldighetskirken til Pilestredet 19, så rådet var OK, skrev bare feil adresse! :-) http://kart.gulesider.no/kart/map.c?imgt=MAP&id=a_2096706 0 Siter
morsan Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Pilestredet Park er jo et stykke unna Pilestredet 19, så det vil jeg ikke anbefale. *he he* http://kart.gulesider.no/kart/map.c?imgt=MAP&id=a_191730 0 Siter
Zombiebob Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 *he he* http://kart.gulesider.no/kart/map.c?imgt=MAP&id=a_191730 Smart på papiret, men en liten labyrint hvis du ikke er kjent. Problemet er tunnellen, og at du fort ender på feil side av ibsenringen. Nei, er du usikker, hadde jeg gått fra national. Er du litt kjent, hadde jeg gått fra stortinget t-banestasjon. 0 Siter
morsan Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Smart på papiret, men en liten labyrint hvis du ikke er kjent. Problemet er tunnellen, og at du fort ender på feil side av ibsenringen. Nei, er du usikker, hadde jeg gått fra national. Er du litt kjent, hadde jeg gått fra stortinget t-banestasjon. Ingenting slår det å gå hele veien, nei! :-) 0 Siter
Gjest ja det var det da Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Enig, det der ble bare tull. Trafikanten foreslår t-bane til egertorget, og så gå derfra, men det blir fort litt knotete. Dersom du ikke er kjent, hadde jeg gjort følgende: Tatt toget/banen til nationaltheateret. Gått bort til universitetsgata. Gått universitetsgata opp forbi Nordli og helt opp til du møter Pilestredet (3 kvartaler), og så fulgt denne ned til nr 19 (et halvt kvartal). Da får du en spasertur på ca 10 min tilsammen. (Ellers kan du gå til www.trafikanten.no, gå til kart, og oppgi oslo sentralstasjon som fra, og pilestredet 19 som til, så ser du hvordan du kan gå fra oslo s. ) Går ikke trikk nr 10 opp til pilestredet? Mener jeg å huske:) 0 Siter
Zombiebob Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Går ikke trikk nr 10 opp til pilestredet? Mener jeg å huske:) Det finnes ingen trikk 10 lenger. Men alle trikkene som går over stortorget har en holdeplass like ved pilestredet 19 (nemlig tinghuset). Men fra stortorget er det bare 1 holdeplass... 0 Siter
Zombiebob Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Går ikke trikk nr 10 opp til pilestredet? Mener jeg å huske:) Det er forresten mulig å ta trikk 18 til fra Jernbanetorget (utenfor Oslo City) til Tinghuset. Da er du 1 minutt unna. Den går hvert 10ende minutt. 0 Siter
morsan Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Det finnes ingen trikk 10 lenger. Men alle trikkene som går over stortorget har en holdeplass like ved pilestredet 19 (nemlig tinghuset). Men fra stortorget er det bare 1 holdeplass... Er Pilestredet 19 TINGHUSET?? Så ikke sånn ut på kartet på gule sider...:-( Men isåfall er jo saken grei: Buss 37 går opp forbi Stortorvet, inn Grubbegata, forbi Høyesterett, svinger til høyre opp i Akersgata og stopper rett vis-a-vis VG. Så krysser man Akersgata og går man ned den lille veien v VG, Apotekergata, og VIPS kommer man ut i Pilestredet like ved Tinghuset. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Er Pilestredet 19 TINGHUSET?? Så ikke sånn ut på kartet på gule sider...:-( Men isåfall er jo saken grei: Buss 37 går opp forbi Stortorvet, inn Grubbegata, forbi Høyesterett, svinger til høyre opp i Akersgata og stopper rett vis-a-vis VG. Så krysser man Akersgata og går man ned den lille veien v VG, Apotekergata, og VIPS kommer man ut i Pilestredet like ved Tinghuset. Ja, den er også grei. Pilestredet 19 er ikke Tinghuset, men det ligger mellom tinghuset og St.Olavs plass, så fra tinghuset er det bare 1-2 minutter å gå opp langs Pilestredet. (Pilestredet 19 er så og si akkurat der Ibsenringen går under jorden). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.