Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest boXer

Jeg er en mann på 29 år

for noen år tilbake var jeg kraftig overvektig, og bestemte meg for at nå var det slutt. jeg begynte å trene og la om kostholdet og gikk ned 35kg over 3 år samtidig som jeg greide å legge på meg muskler, Dette ga mersmak og jeg trener nå 15 timer i uka og driver aktiv idrett på høyt nasjonalt nivå. det er 3 år siden jeg kom ned i vekt og jeg har holdt vekta bortimot stabil hele tiden. Men det er ett problem, Jeg har overflødig hud og pupper. Magerutene er nesten der men alikevel har jeg noe store "love handles" på siden og bakover mot ryggen, ser ut til at store deler av det er hud (med mye underhudsfett). Jeg har også hengepupper ser ut til at det eneste stedet fettet ikke vil slippe er under brystet og på sidene. Mitt spørsmål er som følger: Jeg føler at dette er en stor belastning psykisk, litt fordi jeg føler ubehag av dette når jeg utøver min idrett( utøves i bar overkropp). Og det er det at en mann skal ikke ha pupper. Er eneste løsning privat klinikk for å bli kvitt dette eller er det noen måte å få hjelp i fra det offentlige?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27299-overfl%C3%B8dig-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg tror nok dette er noe du må betale selv for å få gjort på en privat klinikk. Du kan selvsagt snakke med legen din og diskutere en henvisning til offentlig sykehus, men faren er at du havner svært langt ned i køen og må vente svært lenge bare på en vurdering som kan bli negativ.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27299-overfl%C3%B8dig-hud/#findComment-111755
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...