Gjest Sende barnet på tur Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Jeg skal sende elleve åringen på en liten ferietur til tanta på andre siden av landet. Man må være 12 år for å få ungdomsbillett, er man under 12 så reiser man som "barn reiser alene", og dette koster mye mer. Jenta har reist MYE i sitt liv, så hun er ikke redd for å fly, og trenger ikke den ekstra oppfølginga. Hun blir uansett fulgt til utgang av foreldre, og hentet av tante når hun ankommer. Men så var det da slik at alle nå må ha legitimasjon når de sjekker inn, så jeg kan vel ikke si at hun er 12 når hun ikke er det? Tror dere det vil bli noe tull angående at vi bestiller ungdomsbillett og hun er noen mnd fra 12..? 0 Siter
Gjest Hadde ikke tatt sjansen Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Det er rett og slett ikke lovlig. Så lenge barnet er såpass ungt, er det flyselskapet som har ansvaret for henne. Skjer det noe, og det viser seg at hun er under 12 år, sitter flyselskapet fint i det. Jeg så på TVen i går, faktisk, om to barn som rett og slett ikke fikk reise da de skulle sjekke inn og det viste seg at de begge var under 14 (som visstnok er aldersgrensen i England). 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Hva er vitsen med å spare noen få kroner på å ta risken? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.