Gjest this is a signature Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Fikk idag en purring på en regning på i underkant av 3000 fra et selskap som kaller seg Phonzo AS, som er er et bredbåndstelefonifirma. Jeg er student og bor på studenthybel med fri internett, og har aldri bestilt noe bredbåndstelefoni. Hva gjør jeg? Jeg ringte og forklarte saken til det firmaet som sendte purringa. Det er vel ikke noe mer jeg kan gjøre? 0 Siter
Gjest lillee_my88 Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 kontakt forbrukerombudet , litt googling så skal du finne en mail. er dette svindel så har de garantert lurt andre før deg og dermed ved forbrukerombudet om det, hvis de svarer at det er et ekte firma, så vet du jo sikkert at regningen enten er feilsendt, eller at de du leier hos plutselig ikke har betalt for seg el ligende. snakk gjerne med de du leier hos også. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Be firmaet om spesifisert regning på kravet. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Be firmaet om spesifisert regning på kravet. Firmaet som sendt purring? Men jeg har jo ikke engang inngått noen avtale med dette selskapet.. 0 Siter
fresja Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 De er i alle fall registrert i Brønnøysundregisteret, så de eksisterer! http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=987210052 0 Siter
fresja Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Du kan f.eks. sende mail herfra: http://www.phonzo.no/kontakt/ 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Skriv på purringen at dette kravet har du aldri godtatt, og send det i retur til firmaet. Ta kopi av brevet. Hilsen 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Firmaet som sendt purring? Men jeg har jo ikke engang inngått noen avtale med dette selskapet.. Får du purring på noe må de da kunne vise deg grunnen til at du får dette kravet? Man kan jo ikke sende krav i hytt og pine uten å kunne vise til hva det er regning for? Altså, useriøse firmaer gjør jo dette fordi de kalkulerer med at noen betaler, men er det et seriøst firma må de kunne vise deg grunnen til at du har fått regning. Svigermor fikk en regning på en parkeringsbot hun hadde fått et sted ho aldri har vært, ho gikk til politiet og fikk satt frem krav om spesifikasjonene på kravert. Da ble det stille. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Skriv på purringen at dette kravet har du aldri godtatt, og send det i retur til firmaet. Ta kopi av brevet. Hilsen Det holder vel ikke? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Jeg ville skrevet en mail eller et brev til firmaet og bedt om nærmere grunnlag for kravet. Så snart du har gjort dette, er kravet bestridt, og de har ikke lov til å sende det til inkasso. 0 Siter
Gjest madolina Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Det holder vel ikke? Skriver du at du ikke godtar kravet på brevet og sender det i retur, kan firmaet ikke sende kravet til inkasso. De må evt. stevne deg i forliksrådet. og har du aldri inngått noen avtale med det firmaet, så har du jo intet å frykte. Hilsen 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Skriver du at du ikke godtar kravet på brevet og sender det i retur, kan firmaet ikke sende kravet til inkasso. De må evt. stevne deg i forliksrådet. og har du aldri inngått noen avtale med det firmaet, så har du jo intet å frykte. Hilsen Det samme bredbåndsfirmaet har kredittvurdert meg...Hvordan har de rett til det?? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Det samme bredbåndsfirmaet har kredittvurdert meg...Hvordan har de rett til det?? Beklager, men det vet jeg ikke svaret på. Vet bare at kredittopplysningsfirmaer er pliktig til å sende beskjed om hvilke opplysninger de har gitt videre, til vedkommende som det er søkt kredittopplysning på. Hilsen 0 Siter
Speak Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Jeg hadde notert bak på regningen når jeg ringte, og hvem jeg snakket med. Alltid smart å ha den informasjonen om noe skjer... 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Jeg hadde notert bak på regningen når jeg ringte, og hvem jeg snakket med. Alltid smart å ha den informasjonen om noe skjer... Jeg prøvde å ringe Phonzo AS idag, men de har kun telefonsvarer og noen e-mailadresser de kan nås på (luringene...). Ringte han fra det firmaet som sendte purringen (et annet firma), og han sa jeg bare kunne se bort fra regningen, ettersom det tydeligvis var en feil. Så håper det ordner seg snart. 0 Siter
Speak Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Jeg prøvde å ringe Phonzo AS idag, men de har kun telefonsvarer og noen e-mailadresser de kan nås på (luringene...). Ringte han fra det firmaet som sendte purringen (et annet firma), og han sa jeg bare kunne se bort fra regningen, ettersom det tydeligvis var en feil. Så håper det ordner seg snart. Mail er jo perfekt. Da kan du bare ta vare på den som bevis om de skulle fortsette å purre på den. Mye bedre enn en tlf. samtale:-) 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Mail er jo perfekt. Da kan du bare ta vare på den som bevis om de skulle fortsette å purre på den. Mye bedre enn en tlf. samtale:-) Been there, done that.. Det er uansett bevis nok, mener du? Men det virker som det ordner seg nå..Ringte han som sendte inkassovarsel idag, og han sa jeg kunne se bort fra purringen, ettersom det tydeligvis er gjort en feil. 0 Siter
Speak Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Been there, done that.. Det er uansett bevis nok, mener du? Men det virker som det ordner seg nå..Ringte han som sendte inkassovarsel idag, og han sa jeg kunne se bort fra purringen, ettersom det tydeligvis er gjort en feil. Ja, når du ser at du i utboksen din har sendt mail til dem og forklart situasjonen, så har du jo kastet ballen over til dem. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Ja, når du ser at du i utboksen din har sendt mail til dem og forklart situasjonen, så har du jo kastet ballen over til dem. Dette var svaret jeg fikk fra dem: Hei Da er du en av de som har din identitet på avveie. Her er kopi av brev vi har sendt andre personer utsatt for det samme. Vi har selvfølgelig annulert regningene til deg. Brevet sier vel det meste: Misbruk av identitet Phonzo er leverandør av bredbåndtelefoni til kunder i Norge. Vi har oppdaget at ditt navn og personnummer er blitt benyttet ved registrering av telefonabonnement hos Phonzo. Vi fant bruk av telefon og betaling av denne, så unormal, at vi sjekket dette videre og fant misbruk av flere personers identitet tilsvarende som slik din identitet er benyttet. Bruk av ditt navn og personnummer ved kjøp at telefonitjenester fra Phonzo er nå stoppet av oss. Dokumentasjon på forholdet og informasjon som hjelper påtalemyndighetene i etterforskning av misbruk av din identitet, er sendt politiet ved KRIPOS Oslo, avd. Datakriminalitet. De vil ta kontakt med Dem med formål å hindre/begrense videre misbruk av ditt navn/personnummer. Hvordan disse personene har fått kjennskap til din identitet, kjenner vi ikke til. Vi håper politiet kan hjelpe Dem med dette." Jeg tror de er fulle av dritt... 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Jeg ville skrevet en mail eller et brev til firmaet og bedt om nærmere grunnlag for kravet. Så snart du har gjort dette, er kravet bestridt, og de har ikke lov til å sende det til inkasso. Dette var svaret jeg fikk: Hei Da er du en av de som har din identitet på avveie. Her er kopi av brev vi har sendt andre personer utsatt for det samme. Vi har selvfølgelig annulert regningene til deg. Brevet sier vel det meste: Misbruk av identitet Phonzo er leverandør av bredbåndtelefoni til kunder i Norge. Vi har oppdaget at ditt navn og personnummer er blitt benyttet ved registrering av telefonabonnement hos Phonzo. Vi fant bruk av telefon og betaling av denne, så unormal, at vi sjekket dette videre og fant misbruk av flere personers identitet tilsvarende som slik din identitet er benyttet. Bruk av ditt navn og personnummer ved kjøp at telefonitjenester fra Phonzo er nå stoppet av oss. Dokumentasjon på forholdet og informasjon som hjelper påtalemyndighetene i etterforskning av misbruk av din identitet, er sendt politiet ved KRIPOS Oslo, avd. Datakriminalitet. De vil ta kontakt med Dem med formål å hindre/begrense videre misbruk av ditt navn/personnummer. Hvordan disse personene har fått kjennskap til din identitet, kjenner vi ikke til. Vi håper politiet kan hjelpe Dem med dette. Jeg tror de er fulle av dritt... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.