Gå til innhold

klamydiasmitte

Anbefalte innlegg

Gjest forferdet

Når du nevnte klamydiasmitte med fluer. Er det da vanlige husfluer du mente?, og er det bare med berøring av fluene eller når vi evt. "kverker de" og innholdet renner ut... jeg mener, de stikker jo ikke... Hvor på kroppen vår må smitten finne sted? Please forklar HVORDAN man kan bli smittet av en flue ....

Er det andre insekter som kan smitte ?

Og til slutt. Når du nevnte klamydiasmitte med fingre. Det er fingre som nettopp har vært ani kjønnsvæske og blir tilført et annet kjønnsorgan med en gang sant ? Altså med fingring/fingersex?

Man kan vel ikke få det av at vi håndhilser på en smittet person som ikke har vasket seg godt nok på hendene etter dobesøk, og så går vi på toalettet eller har sex med en ikke smittet partner rett etterpå uten å vaske oss og påfører oss det sånn ? Eller ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27311-klamydiasmitte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Ja det er finger til finger som du kaller det. Jeg tror ikke at håndhilsning o.l. representerer noe fare.

Når det gjelder fluer så er det en så ekstrem sjelden måte at det beskrives i litteraturen når det er påvist de få gangene. Jeg tror ikke det er nødvendig at de stikker. Fluer kan ta med seg forskjellige bakterier på føtterne. Litteraturen jeg har sett etter nevner ingen andre insekter.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27311-klamydiasmitte/#findComment-111393
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...