Gå til innhold

Blør i analåpningen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kornelius Brakfis

Hemorroider, antar jeg. Har du i tillegg ofte hard avføring, rives hemorroidene lett opp og du får derfor blod på papiret.

Et meget vanlig problem, og svært mye vanligere enn du tror...! Det er bare ikke noe kompiser i mellom prater om...:o)

Men... er det farlig eller no?

Men... er det farlig eller no?

Nei, farlig er det ikke. Men det kan bli ett problem for enkelte når hemorroidene blir så mange og/eller så store at det blir smertefullt å gå på do.

Faren til en jeg kjenner, blødde så fælt og hadde så vondt at han måtte inn og operere dem vekk til slutt...Han følte seg ikke mye høy i hatten over en slik operasjon :o). Det er jo forståelig, for jeg ser det for meg; rompa høyt på operasjonsbordet...:o) Men som sagt, det er mye vanligere enn man tror !

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Blødning fra endetarmen bør undersøkes hos lege. Selv om det vanligvis er ufarlige sykdommer som hemorhoider og slimhinnesprekker, bør man undersøke at det ikke er svulster eller polypper som blør.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...