Gjest bakvendtland Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Det er veldig dyrt å ta kjøretimer, og jeg syns det burde "subsidieres" på en slik måte at en kunne føre det på selvangivelsen og få skattefradrag for dette. Om det er foreldrene som betaler sertifikatet, er det dem som bør få fradraget. 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Hvis foreldrene skal få skattefradrag, må jo vi andre skattebetalere punge ut. Staten skal ha penga sine uansett. Jeg gidder ikke betale for at andres unger skal få ta førerkort. At folk får særfradrag for store helseutgifter o.l blir en annen sak, det er helt greit å være solidarisk i forhold til viktige samfunnsmessige oppgaver. Derfor er jeg uenig med deg i at dette er en utgift samfunnet bør spleise på. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Kjøretimer er ikke man MÅ ha for liv og helses skyld akkurat, så nei, der er jeg ikke enig med deg. Som ung kan man spare til førerkort alt fra konfirmasjonen, man kan ta sommerjobber for å finansiere det og mange får lovnad om førerkort om de ikke røyker før 18. årsdagen f.eks. Selv hadde jeg ikke foreldre som hadde råd til å sponse meg, men fikk førerkort delvis av min far noen år senere. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Det må settes en grense et sted for hva man kan trekke fra på skatten. Det finnes jo ikke ubegrenset med penger i statskassa. Førerkort er dyrt, ja. Men jeg er ikke enig i at mine skattepenger skal være med å finansiere andres førerkort. 0 Siter
vanilje Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Første kvelden på trafikalt grunnkurs ble vi spurt om det er en menneskerett å ha sertifikat. De unge sa ja, vi litt eldre sa nei. Nei, det er ingen menneskerett å ha lappen, og jeg vil heller ikke subsidiere andres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.