Gå til innhold

Aleneforsørger/samboer

Anbefalte innlegg

Gjest print

Jeg er aleneforsørger, men planlegger å flytte sammen med kjæresten min. Han er ikke faren til sønnen min. Hvilke konsekvenser får dette for stønadene mine når jeg har overgangsstønad, utvidet barnetrygd og ekstra småbarnstillegg? Hvis vi flytter sammen i løpet av sommeren/høsten, vil jeg da miste stønadene i januar 2002 eller 2003? Skjønner ikke helt dette med å ha "levd sammen minst 12 av de siste 18 månedene". Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27357-alenefors%C3%B8rgersamboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hvis dere ikke har bodd sammen før så kommer begrensningen på 12 av de siste 18 mndr inn i bildet når det har gått 12 mndr fra dere flyttet sammen.

(Dersom dere bor sammen i 6 mndr, og ikke sammen i de neste 6 mndr og så flytter sammen igjen, så går det imidlertid bare 6 mndr før "12 av de siste 18 mndr" kommer inn i bildet.)

Gjest også aleneforsørger

Hvis dere ikke har bodd sammen før så kommer begrensningen på 12 av de siste 18 mndr inn i bildet når det har gått 12 mndr fra dere flyttet sammen.

(Dersom dere bor sammen i 6 mndr, og ikke sammen i de neste 6 mndr og så flytter sammen igjen, så går det imidlertid bare 6 mndr før "12 av de siste 18 mndr" kommer inn i bildet.)

gjelder 12 mnd alt av tillegg? Jeg får dobbel barnetrygd og stønad til barnetilsyn og lurer på om jeg evt. mister dette før det er gått 12 mnd.? Mister vel også skatteklasse 2? Kjæresten min er student og blir ikke å forsørge meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...