Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hostet i snart tre måneder. Det begynte samtidig med en forkjølelse. Jeg har ikke hatt feber. Jeg har vært hos legen og sjekket følgende:

bakt.infeksjon, mykoplasma, chlamydia og kikhoste via blodprøver, og det er tatt rtg. thorax. Jeg har fått bredspektret antibiotikakur og inhalator for event. astma/allergi. Legen min finner ikke feilen. Jeg hoster en helt tørr hoste, og det kjennes ut som om det sitter et sår i luftrør/bronkie på hø. side. Jeg brekker meg, tisser på meg osv.under anfallene, og jeg sover dårlig. Det eneste som hjelper er Cosylan, noe jeg ikke får mer av.

Hva i himlens navn kan det være? Hvilken undersøkelser bør jeg ta videre?

Ellers: Jeg røyker ikke, er bortimot 40, kvinne og stort sett frisk ellers.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27358-skrekkelig-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg har hatt flere pasienter med lignende problem denne vinteren, og vært gjennom samme lista med undersøkelser og behandlingsforsøk uten å komme til målet til stor fortvilelse for både pasientene og meg. De fleste er gradvis blitt bedre etter hvert. Jeg har oppfattet det som en kraftig irritasjonstilstand i bronkiene som bare må ha tiden til hjelp (men tiden har altså tatt flere måneder)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27358-skrekkelig-hoste/#findComment-111754
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...