jubalong70 Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Det kommer jo litt an på definisjonen av drittjobb da. Septiktanktømmer jeg jo en drittjobb i ordets rette forstand Søppeltømmer også. Men om det er drittjobber i overført betydning kommer vel helt an på. Det er ikke jobber jeg kunne tenkt meg, men mange trives jo i de jobbene også. 0 Siter
April Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Slik jeg ser det så trenger det ikke nødvendigvis være en drittjobb å tømme septik eller søppel, siden hjelpemidlene vi har i dag gjør at de nesten ikke kommer i berøring med noe dritt. Jeg har drittjobb når kopimaskina på jobben gjør at jeg må ta i bruk mine amatørkunnskaper og rote litt inni der, og ser ut som en feier når jeg er ferdig. Eller når noe jeg skal gjøre er en smule kjedelig, da kaller jeg det også drittjobb (ikke høyt) Ellers har jeg en utmerket jobb ) Så min definisjon av drittjobb går ikke på yrkesgrupper eller på en stillingsbetegnelse, men mer på konkrete arbeidsoppgaver jeg eller andre kommer borti. Jeg tror det kanskje finnes litt dritt i de fleste jobber. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Å vaske kjøkkenvifta, vaske og stryke stuegardinene, rense hagebedet for ugress som f.eks skvallerkål (eller hva det heter) og sikkert mye mere. Jeg vil ikke henge ut noen yrker som drittjobb, det ender med krangel her somregel. 0 Siter
Gjest CarryNsugAR Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 For min del er en drittjobb å stå i butikk/kiosk. Har gjort det selv: Man blir tråkket på, behandlet som dritt, folk er uhøflig, klager hele tiden.. Jeg hadde aldri trudd dette før jeg startet, MEN, den jobben knakk meg helt..Huff:( Synes også vaskejobber er noe dritt(ikke noe imot menneskene som gjør det, min mor er vaskehjelp): men dårlig betalt, dårlig rygg og folk ser ned på deg. Å være vaskehjelp blir sett på mange som det laveste av de laveste yrker.. Men både butikkmedarbeidere og vaskehjelper gjør nok en myyye bedre jobb enn enkelte andre 0 Siter
Debra-irl Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 For min del oppfatter jeg uttrykket drittjobb som to ting: enten at det er en skikelig ekkel jobb i huset som MÅ gjøres som jeg ikke har lyst til å gjøre. Eller så er det når folk omtaler drittjobb som en stilling eller yrke de selv føler de er for gode til å ta. "Kassa på Rimi" går for å være en drittjobb, avisbud, selge sko kan være det, stuepike på hotell f.eks. Og før noen begynner å lange ut etter meg, kan jeg fortelle at jeg både har gått med aviser og vært stuepike. Slitsomme jobber, men ikke en drittjobb for meg. Det finnes ingen jobber jeg er for god til å ta, eller som jeg ikke ville tatt hvis valget var "drittjobben" eller arbeidsledig. Drømmen er ikke å bli utedasstømmer i Oslo, men måtte jeg, så hadde jeg gjort det og. 0 Siter
MsSophie Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Å vaske kjøkkenvifta, vaske og stryke stuegardinene, rense hagebedet for ugress som f.eks skvallerkål (eller hva det heter) og sikkert mye mere. Jeg vil ikke henge ut noen yrker som drittjobb, det ender med krangel her somregel. ENIG...noen heltv**** drittjobber alt sammen! 0 Siter
Jeannie Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 For min del er en drittjobb å stå i butikk/kiosk. Har gjort det selv: Man blir tråkket på, behandlet som dritt, folk er uhøflig, klager hele tiden.. Jeg hadde aldri trudd dette før jeg startet, MEN, den jobben knakk meg helt..Huff:( Synes også vaskejobber er noe dritt(ikke noe imot menneskene som gjør det, min mor er vaskehjelp): men dårlig betalt, dårlig rygg og folk ser ned på deg. Å være vaskehjelp blir sett på mange som det laveste av de laveste yrker.. Men både butikkmedarbeidere og vaskehjelper gjør nok en myyye bedre jobb enn enkelte andre Jeg har jobbet i butikk i både Norge og England. I Norge er det helt greit, ikke drømmejobben ,men... Jobbe i butikk i England er drittjobb, hvertfall den jeg jobbet på. Kjempe dårlig betalt, de stoler ikke på deg i det hele tatt (daglig sjekk av vesker før du går o.l), "manus" for hva du skal si når du er i kassa. Ganske ensformig jobb for min del, stosom oftest bare i kassa hver da, spurte om litt andre arbeidsoppgaver og, men det var tydeligvis umulig. Holdt ut nesten et år. Nå har jeg jobbet endel i butikk i Norge og jeg synes det er mye bedre, friere og mere variert arbeid 0 Siter
Jeannie Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Jeg har jobbet i butikk i både Norge og England. I Norge er det helt greit, ikke drømmejobben ,men... Jobbe i butikk i England er drittjobb, hvertfall den jeg jobbet på. Kjempe dårlig betalt, de stoler ikke på deg i det hele tatt (daglig sjekk av vesker før du går o.l), "manus" for hva du skal si når du er i kassa. Ganske ensformig jobb for min del, stosom oftest bare i kassa hver da, spurte om litt andre arbeidsoppgaver og, men det var tydeligvis umulig. Holdt ut nesten et år. Nå har jeg jobbet endel i butikk i Norge og jeg synes det er mye bedre, friere og mere variert arbeid Beklager, skal prøve å huske forhåndsvisning neste gang 0 Siter
maire Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Alle jobber som medfører tungt slit og dårlig betaling. 0 Siter
Piraye Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Fysisk tunge jobber som er dårlig betalt. Feks butikk. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Sporveisansatt. Særlig kundesenteret der. Det må være kjipt å jobbe for en så sjaber bedrift, samt få så mye sure tilbakemeldinger fra kunder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.