Gjest resurgam Skrevet 15. mai 2001 Del Skrevet 15. mai 2001 jeg er ei jente på 19 som sliter. jeg har en far som er alkoholiker,en mor som har kreft annenhvert år,en mormor som er helt på tuppa,og en morfar som misbrukte med i flere år da jeg var liten. jeg har panikkangst, og sliter med humørsvingninger hele tiden.jeg har migrene-anfall hver uke, stiv nakke..jeg sliter. hver natt drømmer jeg om at jeg legges inn på sykehus,at jeg ligger i den gode sykehussengen og får masse pass.drømmer at jeg besvimer,og bli hentet av ambulansen,drømmer at jeg faker ett eller annet,og blir lagt inn igjen..hvorfor drømmer jeg slik? jeg har der jo godt her jeg er, er forlovet og samboer,har hund og egen leilighet,og koser meg masse med det.det går ikke en dag uten at jeg fantaserer om å fake en besvimelse..faker at jeg har det vondt..alt går ut på hvordan jeg skal bli lagt inn.noen ganger tror jeg at jeg har et så høyt ønske om å bli lagt inn,at jeg tror at jeg vil bli lagt inn på psyk. fordi jeg sliter sånn med slike tanker...jeg er forvirret inni meg,og vet ikke hva jeg skal gjøre. alt jeg vil er å ha litt fred, masse oppmerksomhet og kos,og å være trygg. hvordan blir en lagt inn?hvor lenge er det normalt å være innlagt på psyk?kan en gå på skole om en er innlagt??får samboeren min noen form for støtte siden jeg er innlagt og ikke tjener noen penger?? jeg lurer ikke på dette fordi jeg vil bli innlagt,det er bare rare fantasier,ikke ønsker. jeg har det veldig vondt inni meg,og vet at ditt svar vil hjelpe....masse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27365-ndh-eller-hva-du-heter-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mai 2001 Del Skrevet 16. mai 2001 Hvordan blir en lagt inn? All kontakt med helsevesenet begynner hos allmennlegen. Dersom denne mener at innleggelse er det mest fornuftige (hvilket jeg sterkt betviler), kan du søkes til innleggelse. Hvor lenge er det normalt å være innlagt på psyk? Umulig å si. Avhenger helt av problemstillingen. Kan en gå på skole om en er innlagt? I noen grad, men er en først innlagt, må en prioritere det som skjer på sykehuset. Dessuten er det svært sjelden at noen som er i stand til å gå på skole blir innlagt. Får samboeren min noen form for støtte siden jeg er innlagt og ikke tjener noen penger? Nei, men du kan ha rett på sykepenger. Jeg lurer ikke på dette fordi jeg vil bli innlagt,det er bare rare fantasier,ikke ønsker. Jeg synes du skal søke deg til en poliklinisk behandling (samtaletimer uten innleggelse) for å få bearbeidet vanskelige barndomsopplevelser og savn etter trygghet og omsorg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27365-ndh-eller-hva-du-heter-hjelp-meg/#findComment-111584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.