smurf78 Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 I det siste når jeg har dusja mister jeg et lass med hår. Hele håret bak bare floker seg og når jeg skal skylle ut shampooen og balsamen kommer det masse hår med. Hele dagen når håret er tørt går jeg og røyter masse i tillegg. Skulle tro det ikke var hår igjen på hodet mitt så mye som jeg mister. Bruker Redken shampoo og First Price balsam. Pleide å bruke Redken balsam også, men merka ingen forskjell mellom dem så bytta likegodt til First Price. Har aldri hatt noe problemer med First Price balsam tidligere så jeg tviler på at det er årsaken. Noen som vet hva det kan skyldes og hva jeg kan gjøre? 0 Siter
Gjest Litt forskjellig Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Stress, sykdom, nervøsitet, mangel på vitaminer, nettopp farget håret? Mye rart det kan vær 0 Siter
Gjest På slanker'n? Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Jeg mistet mye hår engang jeg var på slanker'n og var i ketogen fase. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Er du stresset? Jeg mister mye hår i perioder med stress, da jeg tok en stor operasjon i fjor, ramlet det store dotter av. Jeg røyter mye til vanlig også, så det blir ekstra ille i perioder hvor jeg mister mer. Jeg lurer på om jeg ikke har lest at b-vitamin skal styrke håret *leter etter link* Her stod det litt diverse: http://forum.gaiaforum.com/viewtopic.php?t=7508884&sid=2a442b62e2239c3946b5167e2acbfa40 0 Siter
smurf78 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Skrevet 22. april 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1177249269' post='3596759] Er du stresset? Jeg mister mye hår i perioder med stress, da jeg tok en stor operasjon i fjor, ramlet det store dotter av. Jeg røyter mye til vanlig også, så det blir ekstra ille i perioder hvor jeg mister mer. Jeg lurer på om jeg ikke har lest at b-vitamin skal styrke håret *leter etter link* Her stod det litt diverse: http://forum.gaiaforum.com/viewtopic.php?t=7508884&sid=2a442b62e2239c3946b5167e2acbfa40 Kan sikkert ha med stress å gjøre. Har høyt stoffskifte fra før, men i det siste har jeg gått ned enda 2 kilo. Og på jobben er det stress hele dagen. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Kan sikkert ha med stress å gjøre. Har høyt stoffskifte fra før, men i det siste har jeg gått ned enda 2 kilo. Og på jobben er det stress hele dagen. Da er det en god mulighet for at det virker. For tips og råd, ta ett søk på google, der lå diverse ute. 0 Siter
Gjest hormoner Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Jeg har hatt perioder der jeg ikke har mistet så mye som et hårstrå, og perioder der jeg har mistet sktremt mye hår. Alltid i forbindelse med endringer hormonelt (begynt / sluttet på hormonprevensjon, svangerskap / amming osv). Har alltid normalisert seg igjen, men det er slitsomt når det pågår. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Andre problemer enn kun det at du mister hår? Jeg mistet vel halve håret før legen fant ut at jeg hadde sterk B12 mangel. Jeg hadde en annen grunnsykdom så derfor reagerte hun/jeg ikke så mye på at jeg var slapp, trøtt, hadde problemer med å gå osv., men når jeg fikk tatt sprøyta bedret det seg. 0 Siter
Gjest lyspæra65 Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Stress, sykdom, nervøsitet, mangel på vitaminer, nettopp farget håret? Mye rart det kan vær Husk også at hårmangel kan komme etter en tid.. jeg sleit mye med å få i meg nok mat ei stund pga for mye som skjedde rundt meg.. orket ikke mat.. og det tok vel et halvt år og vel så det før det kom skikkelig, problemet er at jeg ennå mister hår pga det gjorde før, selv om jeg spiser mye mer og oftere nå (spiser neppe så mye jeg burde, men ikke så lite som før) Så vitamin/mineral-mangel og stress trenger ikke å påvirke håret før et halvt år senere, om det hjelper deg å finne en løsning på hva det er? Og da slutter håpret å falle av etterhvert, så lenge du ikke fortsetter med "det du gjorde", f eks spis mer av den kosten du trenger.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.