Gjest noen som vet? Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Hva om jeg tar noe fulltid neste semester, kunne jeg fått studielån? Det er et stuide i utlandet (med studiepoeng), og jeg trenger det for å fullføre en BA. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Jeg vet ikke helt hva du spør om. Men noen nettstudier fra høgskolen i Volda gir hvertfall lån. Det har jeg fått høre. Er i samme situsjon som deg nemlig. Vet ikke helt hvilke andre skoler du kan ta ett nettstudium for å få lån. 0 Siter
Gjest noen som vet? Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Jeg vet ikke helt hva du spør om. Men noen nettstudier fra høgskolen i Volda gir hvertfall lån. Det har jeg fått høre. Er i samme situsjon som deg nemlig. Vet ikke helt hvilke andre skoler du kan ta ett nettstudium for å få lån. Jeg har søkt på ett studie, og jeg rekner med at jeg får plass. Siden det er ved et universitet i utlandet vet jeg ikke om jeg kan få studielån, men siden det er fulltid kan det kanskje hende? 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Jeg har søkt på ett studie, og jeg rekner med at jeg får plass. Siden det er ved et universitet i utlandet vet jeg ikke om jeg kan få studielån, men siden det er fulltid kan det kanskje hende? På lånekassen.no så står det at en kan få lån om en studerer i utlandet. Vet ikke om det gjelder alle unviversiteter, men jeg tror det. Men du kan også sende en mail til lånekassen for å høre. 0 Siter
birdie Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Joda, mange gjør det - det er bare avhengig av om de er godkjente (nok timer, vekttall/kompetanse i ettertid). Jeg tok f.eks. to 30 ukers studier ved it-akademiet og fikk studielån for det. Sjekk med studiestedet, de bør vite det - evt. Lånekassen direkte slik andre har foreslått. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.