Gjest Kan man det? Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Kan man kreve en ukes ferie i sommer når man har vikarat fra mai til august? 0 Siter
Gjest Leylah Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Kan vel ikke kreve det nei, tror jeg. Men si ifra på forhånd er vel det beste 0 Siter
Gjest gudi Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Jeg mener at ferieloven gjelder for alle arbeidstakere, uansett om du jobber 100%, er vikar, jobber på timelønn osv, og at du derfor kan ta ferie. Om det er passer for arbeidsgiveren er jo helt annen ting. Ferieloven sier at du kreve hovedferie i hovedferieperioden som er fra 1. juni til 30. september. 0 Siter
lonelyP Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Jeg mener at ferieloven gjelder for alle arbeidstakere, uansett om du jobber 100%, er vikar, jobber på timelønn osv, og at du derfor kan ta ferie. Om det er passer for arbeidsgiveren er jo helt annen ting. Ferieloven sier at du kreve hovedferie i hovedferieperioden som er fra 1. juni til 30. september. Tror nok det har litt å si hvor lenge man har vært ansatt. 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Tror nok det har litt å si hvor lenge man har vært ansatt. "Arbeidstaker kan kreve at hovedferie som omfatter 18 virkedager gis i hovedferieperioden 1 juni - 30 september. Dette gjelder likevel ikke for arbeidstaker som tiltrer etter 15 august i ferieåret." Fra ferieloven. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.