Gå til innhold

Når noen er utro-Svar fort!


Gjest Inte nu

Anbefalte innlegg

Kjære deg!!

Tenk deg godt om før du mest sannsynlig ødelegger et ekteskap,og kanskje splitter en familie... D han har gjort må han selfølgelig stå for, men d er hans valg om han vil fortelle, og ikke en sladrehanks sin!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mosi

    11

  • gyrken

    10

  • bjørn

    10

  • Zirine

    10

Mest aktive i denne tråden

Kjære deg!!

Tenk deg godt om før du mest sannsynlig ødelegger et ekteskap,og kanskje splitter en familie... D han har gjort må han selfølgelig stå for, men d er hans valg om han vil fortelle, og ikke en sladrehanks sin!!!!

Jeg ser at du prøver å legge skylden på feil sted her. De eneste utenforstående som vanligvis greier å ødelegge et forhold er de som partneren har et hemmelig forhold til. Disse vet stort sett at det lønner seg å holde kjeft en stund i allefall....

Men det er den som har begått utroskap i forholdet som er den skyldige her! Ekteskapet splittes ikke bare fordi en ærlig sjel med kvaler for løgner legger inn noen hint...Ekteskapet splittes i tilfelle fordi løgner og grums ikke har kommet til overflaten i DET ØYEBLIKKET DET HAR SKJEDD!!!! Å finne ut ting i ettertid er mye hardere kost, og mye vanskeligere å takle i et forhold. Løgner splitter familier og ødelegger forhold, sannheten kan også gjøre det, men da vil du ha et stort fortrinn :DIN DÅRLIGE SAMVITTIGHET OG ÆRLIGHET TIL Å LEGGE ALT PÅ BORDET MED EN GANG Dette vil bli verdsatt og gjør deg troverdig selv i en vanskelig dialog med partneren. Har man gjørt en brøler, så skal partneren kunne ta del i det som har skjedd. Risikoen med å være ærlig, er at stort sett vet man da hvor man har hverandre, og det er lettere å kunne tilgi!

Det der vet jeg alt om, og det er faktisk mer prisverdig å se at noen fortsatt velger en ærlig og "stright" linje overfor sine kollegaer også. Men trenger ikke å komme busende som en sladrehank. Det er mange måter å si ting på, uten å si alt..

Problemet her er jo at han allerede har valgt å juge for sin partner og dratt andre inn i løgnene allerede. Det er ikke snakk om å "velge" når det passer best å si noe! Da kunne fyren reist rett hjem og holdt kjeften lukket til han gadd å åpne den igjen... Dessuten siden han har vært til køys også, sikkert med ubeskyttet sex, så ville jeg IALLEFALL vite hva jeg hadde fått hjem igjen om morgenen! Han juger sikkert der også, for noe annet vil sikkert virke rart på henne hvis han nå insisterer på kondombruk framover....

Mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catinka

Jeg er så enig med deg.

Men likevel, samboer'n din har sikkert et lojalitetsønske, vil gjerne støtte vennen sin som sier han angrer alt sammen.

Typisk for disse mannfolka (jeg er en av dem selv) at de vil snike seg unna sannheten.

Siden dama ikke er en nær venninne av deg synes jeg du bør holde munn og se en annen vei. Men fortell kjæresten din at dette gjør du aldri mer.

klem.

Hei!

Alle er vi i mot utroskap! Men jeg synes dette er en sak du ikke bør blande deg opp i, hvis ikke du vet at denne mannen har vært utro før eller er det igjen senere. Det kan hende du ødelegger mer enn du gjør det godt. Alt du gjør er å få bedre samvittighet selv.

Poenget er at vi alle kan gjøre feil. Jeg er av den oppfatningen at hvis man er utro en enkelt gang og angrer så utrolig bittert og vet med seg selv at man ALDRI vil gjøre dette igjen, så hold det for deg selv! Konsekvensene av å si det kan være så mye større enn hvis man ikke snakker om det.

Uansett så synes jeg ikke du skal stille deg til doms over han. Det var dårlig gjort av han å dra dere inn i det, men hvis dette er en god kamerat av samboeren din så la det gå. Bare hold deg helt utenfor. Skulle du få direkte spørsmål fra kona til han som var utro så svar det som ovenstående innlegg sier, henvis til samboeren din.

Hadde dette vært en kjempe god venninne av deg... ja, da hadde jeg kanskje vurdert å snakke med henne om det.. i hvertfall med han som var utro mothenne.. og forsikret deg om at dette ikke ville skje igjen, for da vil du sladre!!

Generelt sett så er utroskap utilgivelig, men man må se situasjonen. Hva vet du om forholdet dems fra før? Det er mye man ikke vet, og det er mange årsaker til at man drives til utroskap.... Vet om en bekjent som var utro mot dama etter mange års samboerskap... hun nektet han sex i alle år.. til slutt så sprakk det for han i fylla... Vet ærlig talt ikke hvem jeg syntes synd på jeg...

Håper dette hjalp deg litt på vei(?) Tenk deg om!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du prøver å legge skylden på feil sted her. De eneste utenforstående som vanligvis greier å ødelegge et forhold er de som partneren har et hemmelig forhold til. Disse vet stort sett at det lønner seg å holde kjeft en stund i allefall....

Men det er den som har begått utroskap i forholdet som er den skyldige her! Ekteskapet splittes ikke bare fordi en ærlig sjel med kvaler for løgner legger inn noen hint...Ekteskapet splittes i tilfelle fordi løgner og grums ikke har kommet til overflaten i DET ØYEBLIKKET DET HAR SKJEDD!!!! Å finne ut ting i ettertid er mye hardere kost, og mye vanskeligere å takle i et forhold. Løgner splitter familier og ødelegger forhold, sannheten kan også gjøre det, men da vil du ha et stort fortrinn :DIN DÅRLIGE SAMVITTIGHET OG ÆRLIGHET TIL Å LEGGE ALT PÅ BORDET MED EN GANG Dette vil bli verdsatt og gjør deg troverdig selv i en vanskelig dialog med partneren. Har man gjørt en brøler, så skal partneren kunne ta del i det som har skjedd. Risikoen med å være ærlig, er at stort sett vet man da hvor man har hverandre, og det er lettere å kunne tilgi!

Det der vet jeg alt om, og det er faktisk mer prisverdig å se at noen fortsatt velger en ærlig og "stright" linje overfor sine kollegaer også. Men trenger ikke å komme busende som en sladrehank. Det er mange måter å si ting på, uten å si alt..

Problemet her er jo at han allerede har valgt å juge for sin partner og dratt andre inn i løgnene allerede. Det er ikke snakk om å "velge" når det passer best å si noe! Da kunne fyren reist rett hjem og holdt kjeften lukket til han gadd å åpne den igjen... Dessuten siden han har vært til køys også, sikkert med ubeskyttet sex, så ville jeg IALLEFALL vite hva jeg hadde fått hjem igjen om morgenen! Han juger sikkert der også, for noe annet vil sikkert virke rart på henne hvis han nå insisterer på kondombruk framover....

Mener

Synderen er den eneste som (ihvertfall i dette tilfellet) må gjøre opp for sine synder, uten innblanding fra andre.(jeg er ikke kristen, selv om d høres sånn ut!!)

-Kanskje han hadde en god grunn til å være utro....(ikke tilfredstilt av kona)

-Kanskje sex med en utenforstående gjorde at han inså at d er galt...(han angret)

-kanskje denne episoden faktisk styrker ekteskapet i ettertid...

-kanskje d er en masse ting som vi utenforstående ikke vet om, og derfor bør overlate alt ansvaret til "judas" selv å ordne opp i, eller gi faen....

At kona får høre historien fra en venninne isteden for "dirty harry", ser jeg ingen grunn til. Hva for noe positivt kan d føre med seg??

Venninnen bør heller prøve å overtale "quisling" til å innrømme "synden" (i monogames øyne) til kona...

D er altid en grunn til at vi gjør ting, men d kan tolkes på like mange måter som d er mennesker på jorda!!!

Et sidesprang trenger ikke å bety at man ikke elsker sin kjære...men hvis d var ubeskyttet bør han kastreres!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Alle er vi i mot utroskap! Men jeg synes dette er en sak du ikke bør blande deg opp i, hvis ikke du vet at denne mannen har vært utro før eller er det igjen senere. Det kan hende du ødelegger mer enn du gjør det godt. Alt du gjør er å få bedre samvittighet selv.

Poenget er at vi alle kan gjøre feil. Jeg er av den oppfatningen at hvis man er utro en enkelt gang og angrer så utrolig bittert og vet med seg selv at man ALDRI vil gjøre dette igjen, så hold det for deg selv! Konsekvensene av å si det kan være så mye større enn hvis man ikke snakker om det.

Uansett så synes jeg ikke du skal stille deg til doms over han. Det var dårlig gjort av han å dra dere inn i det, men hvis dette er en god kamerat av samboeren din så la det gå. Bare hold deg helt utenfor. Skulle du få direkte spørsmål fra kona til han som var utro så svar det som ovenstående innlegg sier, henvis til samboeren din.

Hadde dette vært en kjempe god venninne av deg... ja, da hadde jeg kanskje vurdert å snakke med henne om det.. i hvertfall med han som var utro mothenne.. og forsikret deg om at dette ikke ville skje igjen, for da vil du sladre!!

Generelt sett så er utroskap utilgivelig, men man må se situasjonen. Hva vet du om forholdet dems fra før? Det er mye man ikke vet, og det er mange årsaker til at man drives til utroskap.... Vet om en bekjent som var utro mot dama etter mange års samboerskap... hun nektet han sex i alle år.. til slutt så sprakk det for han i fylla... Vet ærlig talt ikke hvem jeg syntes synd på jeg...

Håper dette hjalp deg litt på vei(?) Tenk deg om!!!

Klem

Så sinnsykt enig med deg i alt!!!

D kan faktisk være positive fakter ved utroskap....

D er ikke mye positivt at noen blander seg inn i noe, som kan få store konsekvenser for en annen person (i dette tilfellet en hel familie), hvis man like gjerne kan la være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute for noe av det samme. Bare at her var gutten på helgebesøk hos oss, og kom ikke hjem om kvelden. Da dama ringte morgenen etter, sa jeg at han ikke var tilgjengelig (lo, slik at hun kunne forstå at han var på do e.l.). Videre kommanderte jeg samboern min til å få tak i kompisen - ringe rundt til jentene de hadde festet med om natten - og be han ringe dama si. Heldgvis fikk han tak i han... og når han kom luskene tilbake til oss, sa jeg KLART I FRA at dette kommer jeg ALDRI mer til å gjøre. Jeg fortalte ingenting til jenta, men hadde dette skjedd flere ganger, så kan jeg garangtere at svaret hadde blitt: "Nei, han er ikke kommet hjem ennå"!

Skikkelig dårlig gjort og forvente at andre stiller opp og lyver for en når en har vært utro. Kompis eller ikke!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...