Gå til innhold

blodsuker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Hei Alchemilla!

Et blodsukker på 4,4 er helt normalt. Hos en person som ikke har diabetes svinger blodsukkere mellom ca. 3,5 og 8.

Et fastende blodsukker på 7,1 betyr diabetes.

Tror ikke en verdi på 4,4 er for lav vanligvis. På den annen side: Om man spiser mye søt og tung mat, vil kroppen venne seg til et litt høyt blodsukker. Dermed vil man fortere få ubehag om det går lavt.

Jeg som har diabetes kan kjenne ubehag dersom jeg har vært uheldig å ligge litt høyt en periode og så faller ned på 4-5, men vanligvis får jeg ikke noe ubehag før det er nede på 3 tallet. Skikkelig føling får jeg gjernet når det ligger

Jeg går ut i fra at blodsukkeret du har fått målt er fastende (tatt på morgenen uten å ha spist først. Det er ingen grunn til bekymring. Dersom du hadde spist først er det en klar indikasjon på at det ikke er noe i veien med insulinproduksjonen.

Slapphet og svimmelhet kan jo ha mange grunner. Har du for eks. fått sjekket stoffskiftet?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27496-blodsuker/#findComment-112370
Del på andre sider

Gjest Alchemilla

Hei Alchemilla!

Et blodsukker på 4,4 er helt normalt. Hos en person som ikke har diabetes svinger blodsukkere mellom ca. 3,5 og 8.

Et fastende blodsukker på 7,1 betyr diabetes.

Tror ikke en verdi på 4,4 er for lav vanligvis. På den annen side: Om man spiser mye søt og tung mat, vil kroppen venne seg til et litt høyt blodsukker. Dermed vil man fortere få ubehag om det går lavt.

Jeg som har diabetes kan kjenne ubehag dersom jeg har vært uheldig å ligge litt høyt en periode og så faller ned på 4-5, men vanligvis får jeg ikke noe ubehag før det er nede på 3 tallet. Skikkelig føling får jeg gjernet når det ligger

Jeg går ut i fra at blodsukkeret du har fått målt er fastende (tatt på morgenen uten å ha spist først. Det er ingen grunn til bekymring. Dersom du hadde spist først er det en klar indikasjon på at det ikke er noe i veien med insulinproduksjonen.

Slapphet og svimmelhet kan jo ha mange grunner. Har du for eks. fått sjekket stoffskiftet?

Mvh

Hei!

Tak for info. Vil få tjekket stofskifte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27496-blodsuker/#findComment-112849
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...