Gjest Jobber med en oppgave Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Er i gang med en oppgave og har veldig dårlig tid, grunnet flere ting. Hvordan er det. Vi får ikke lov å kopiere og lime rett inn uten å henvise til hvor vi har fått det fra. Men om jeg områkerer litt på settningene, hvordan blir det da? Jeg trenger å bli ferdig i dag. Kan si jeg sliter litt. 0 Siter
Gjest Timiti Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Nei, det er ikke lov å kopiere og lime inn, for så å bare bytte om noen ord her og der. Det er likevel kopiering. Noe annet blir det om du leser noe, og så skriver det med sine egne ord etterpå. 0 Siter
Gjest Jobber med en oppgave Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Nei, det er ikke lov å kopiere og lime inn, for så å bare bytte om noen ord her og der. Det er likevel kopiering. Noe annet blir det om du leser noe, og så skriver det med sine egne ord etterpå. Takk for at du svarte. Jeg prøver å få skrevet ting med egne ord som jeg finner på nettet, det går nok på et vis selv om jeg ikke ser det nå. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Takk for at du svarte. Jeg prøver å få skrevet ting med egne ord som jeg finner på nettet, det går nok på et vis selv om jeg ikke ser det nå. Ikke gjør avskrift, og prøv å skrive med egne ord. Les, legg boka vekk, skriv det du husker. Siterer du så skriv i parantes (Dahl 1998:23). Det betyr boka til Dahl, 1998, side 23. Så skriver du i kilder til sist i oppgaven også boka (forfatter, tittel, årstall). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.