Gå til innhold

sjelden sykdom, hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Gjest Marthah

sjelden sykdom

Hei! Jeg er en dame på snart 55 år, gift og har tre barn. Da jeg fikk mit andre barn året 1973, var jeg helt frisk som ungdommer flest. Fødselen var helt normal med ingen komplikasjoner. En måned etter at barnet var født, ble jeg syk helt plutselig om natta. Det var oppkast og bare oppkast. Ellers var jeg ikke syk, men jeg gikk ned 20 kg på 14 dager. Legene sendte meg frem og tilbake til Sykehuset. Til slutt var legene på sykehuset overbevist om at jeg var psykisk syk, noe legene på hjemplassen tvilte sterkt på. Men jeg dro til Psykriatisk sykehus og var der i 8 uker. De fant ingen diagnoes der heller og jeg dro hjem. Jeg bestemte meg for at jeg måtte prøve å leve normalt. Maten spydde jeg opp hele tiden, og jeg var veldig tynn. Jeg spiste mye grøt, rømme og fisk, med fiskelever. Jeg spydde av dette også men jeg klarte meg. Jeg fødte våres tredje barn i 1977. Alt gikk helt fint, barnet var velskapt selv om jeg var veldig tynn. I 1980 ble jeg sendt til sykehuset igjen. I 1981 klarte de å påvise sykdommen Achalacia- Oesophagi Jeg ble operert. Det var utrolig hardt den gangen. Det ble et strev både psykisk og fysisk. 1992 var spiserøret igjen ganske så tett, og jeg ble operert. I mellomtiden hadde jeg også hatt operasjoner. jeg måtte fjerne livmor og begge eggstokkene. Det var IKKE kreft. I 1996 var det ingen bønn. Spiserøret var helt ødelagt, og jeg måtte opereres. Spiserøret, lukkemuskelen og litt av magesekken ble tatt bort, og spiserøret ble erstattet med en del av min tykktarm. Jeg var meget syk, og fikk komplikasjoner i form av tarmslyng. Jeg har arbeidet meg opp takket være familien og venner. Men det som er så vanskelig for meg nå er at etter operasjonen så har jeg vært plaget med det at jeg plutselig kan få høy feber helt opp i 40 grader. En fryktelig verking i hele kroppen. Ofte kommer disse anfallene etter fysiske anstrengelser, møter eller reiser. Feberen varer som regel i en dag, og verken i et par dager. Men småverk i kroppen har jeg alltid. Legene har tatt CRP mens feberen er der, men den gir ingen svar på infeksjon. Den høyeste jeg vet er på 10. Jeg plages også med diare, men det går som regel bra ved bruk av Combizyn, 2 stk foran hvert måltid. jeg har refluks hoste og kan bli tett i halsen og miste stemmen enkelte ganger. Jeg har vært på ultralyd. Leveren, nyrene og hovedpulsåren er normal. Bukspyttkjertelen var vanskelig å se, men legen klarte ikke å se noe galt. Men legen Presiserte at den var veldig vanskelig å se ordentelig. Blodtrykket er litt lavt, men ikke som noe som helst problem.Lungene er friske. Jeg røyker ikke, det sluttet jeg med for ca 5 år siden. Jeg spiser mat med mye næring og som er lett for meg å fordøye. Kan bare ikke drikke melk grunnet diareen. Jeg bruker Locek Mups mot refluksen og surt fra magen. Jeg er naturligvis plaget med slimdannelse. Det er tatt leddgiktprøver men de var negative. Fins det revmatiske eller leddsykdommer med symptomer som har plutselig høy feber eller verking i hele kroppen? Eller kan disse plagene ha noe med operasjonen og sykdommen å gjøre? Er kroppen blitt slik? Jeg er ganske så lei nå disse plagene. Med hilsen Martha.

- Marthah

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27529-sjelden-sykdom-hva-kan-dette-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg forstår godt at du er lei. Du har virkelig gått gjennom utrolig mye. Jeg må bare beklage at heller ikke jeg har noen klare tanker om hva som kan være årsak til denne feberen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...