Gå til innhold

Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest naomi wannabe

Slik har jeg også hatt det et par ganger, men fingrene mine har også blitt likbleke og iskalde. Blir også svimmel som du. Har merka at det kun skjer dagen etter at jeg har fastet, og alltid i 12-13 tiden på skolen. Kanskje det har noe med blodsukkeret å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27532-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-112173
Del på andre sider

Gjest engelen

Slik har jeg også hatt det et par ganger, men fingrene mine har også blitt likbleke og iskalde. Blir også svimmel som du. Har merka at det kun skjer dagen etter at jeg har fastet, og alltid i 12-13 tiden på skolen. Kanskje det har noe med blodsukkeret å gjøre?

Det har nok mye med påkjenningen som kroppen får av å spise så "ukontrollert". Det kan og ha noe med blodsukkeret å gjøre, for lavt blodsukker viser at du blir slapp og svimmel og kald. Normalt skal blodsukkeret være mellom 4 og 6. Vi har målt på skolen, og begge gangene har jeg hatt lavt blodsukker. så det kan ha noe med det å gjøre. Håper dere begge har tatt opp problemet med noen dere stoler på som dere kan snakke med!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27532-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-112239
Del på andre sider

Gjest Rosen1

Det har nok mye med påkjenningen som kroppen får av å spise så "ukontrollert". Det kan og ha noe med blodsukkeret å gjøre, for lavt blodsukker viser at du blir slapp og svimmel og kald. Normalt skal blodsukkeret være mellom 4 og 6. Vi har målt på skolen, og begge gangene har jeg hatt lavt blodsukker. så det kan ha noe med det å gjøre. Håper dere begge har tatt opp problemet med noen dere stoler på som dere kan snakke med!

Hilsen

Takk for fine svar begge to! Jeg har ikke målt blodsukkeret, men det er nok sikkert for lavt. Er nok sikkert det det kommer av. Prater med noen venner av meg om SF'en, men jeg bagatelliserer det en del, tror jeg. Virker ikke som de skjønner helt... men det passer meg egentlig helt fint!! Vet at jeg lurer både meg selv og andre, men.... det er jo ikke så lett som dere sikkert vet alle sammen!! I dag har jeg laget masse mat, bakt og "styra" verre,men selv spiste jeg ingenting. Sa bare at jeg spiste mens jeg laget maten. Vel... er ikke så greit. Ha det så fint dere kan! Tenker masse på dere! Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27532-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-112252
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Rosen1! De symptomene som du beskriver er kjente ved spiseforstyrrelser. Ved f.eks mange år med underernæring ser vi at hjernen påvirkes i form av nedsatt hukommelse. Nerveskader som følelsesløshet ("prikking") og lammelser ved langvarig underernæring som kan føre til varige skader. Ofte ser vi ved minimalt næringsinntak, oppkast, misbruk av vanndrivende medikamenter og avføringsmidler, lite væskeinntak, endringer i kroppens elektrolytter (kroppens salter). Det er da en økt risiko for for bl.a forstyrrelser i hjerteaktiviteten , i verste fall med hjertestans og død, for å nevne noe. Som du skjønner er det store påkjenninger kroppen blir utsatt for ved sf. Heldigvis er det slik at kroppen som regel ved normal kost og adferd klarer å normalisere bl.a elektrolytter og syre-base-balansen dersom skaden ikke har vart altfor lenge.Derfor råder jeg deg på det sterkeste til å kontakte lege nå for videre hjelp og støtte, lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27532-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-112860
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...