Gjest ozena Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 Hei Vet ikke om det er noe som heter bindevevsleddgikt,men jeg har fått konstatert betennelse rundt hofter og i ileosocralledd.Hadde det bare vært det,kunne diagnosen vært enkel,og mulig Bekhterev,men ikke noe er å se i blodet.Men jeg er i startfasen i min sykdomsperiode,og da er som regel diagnosen vansklig å stille.Har hatt nyrebetennelse og bet.i leddkapslene på tærne,og fått allergi mot pollen,katt og hund.Det hele startet med en rød,vond flekk på neseroten,med hardt flass i midten,senere har jeg fått det samme på brystkassen,og psoriasis i hodebunnen.En indremedisiner mente det gjerne kunne være en form for bindevevssykdom. Nå finnes det,etter det jeg har hørt og lest flere hundre typer. Jeg lurer på om noen her kan gi meg et tilnærmet navn på hva slags bindevevstype det kan være. Sklerodermi eller Pleriodontitt begynner med flekk på neseroten,men husker ikke hva den het som gir allergi samtidig. Venter på å komme på revm.sykehus,som er åtte mndr. Takknemlig for svar. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27535-bindevevsleddgikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 20. mai 2001 Del Skrevet 20. mai 2001 Kjære ozena Det ville være helt galt av meg å komme med forslag til diagnoser i en legespalte på internett. Det er en sak mellom deg og legen din. Jeg synes det høres veldig lenge ut å måtte vente i 8 måneder for videre undersøkelser - dette må du kunne snakke med din egen lege om eller med indremedisineren du har vært i kontakt med. Leddgikt hører inn under gruppen bindevevssykdommer (som er et begrep som ikke brukes så mye i dag). Det dreier seg om sykdommer som har sammenheng med et "overaktivt" immunsystem som også kan reagere på kroppsegne stoffer. Ikke la deg avspise med en ventetid på 8 måneder, men sørg for å få nærmere informasjon hos legen din. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27535-bindevevsleddgikt/#findComment-112338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.