Gå til innhold

Kasting av bensin - hvor??


Gjest gardengnome

Anbefalte innlegg

Gjest gardengnome

Aha! Så det var der kanna med oljeblandet bensin til jordfreseren ble av: Nederst i hagen under en plastikksekk. Der har den stått hele vinteren og jeg kan ikke bruke den, kan jeg vel? Da blir vel maskineriet ødelagt.

Da er spørsmålet: Hvor kan jeg bli kvitt gammel bensin? Bensinstasjonene her jeg bor, aner ikke! Vet noen av dere? Og - må jeg kaste kanna, eller kan jeg nøye meg med å tømme bare bensinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfoe kan du ikke bruke den? De fleste har en sånn kanne stående kaldt i garasjen hele vinteren, om den står i hagen spiller vel ingen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har levert sånt på brannstasjonen. Der tok de i alle fall i mot gammel maling og andre farlige væsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan levere den på gjennvinningsstasjonen hvis du absolutt vil levere den.

Men hvorfor ikke bruke den? Ikke noe som blir ødelagt av den grunn.

Hvis bensin står lenge så vil kvaliteten forringes, fordi endel av stoffene fordamper og kvaliteten blir dårligere, men det er det nok ingen fare med i ditt tilfelle.

Du kan f.eks fylle opp kanna med frisk bensin og bruke den som vanlig eller bruke den som den er.

Med andre ord ingen grunn til å kaste dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...