Bravo November Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Jeg sitter i et kontorbygg med flere småbedrifter. I samme gang som meg er det en som røyker på kontoret. Det er bare lettvegger her, og røyk siver inn til meg. Det hjelper ikke at han lukker døra. Resultatet er at jeg sitter med konstant hodepine pga. røyklukt. Jeg har høflig forsøkt å snakke med ham, men det hjalp i 45 minutter... Hva foreslår dere at jeg gjør? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Snakker til han en gang til og ber han instendig om å ta hensyn. Dersom det ikke virker, ville jeg tatt det opp med lederen min. 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Se linken under for regler og retningslinjer. Du har krav på et røykfritt arbeidsmiljø. Hvis jeg forstår deg rett jobber vedkommende som røyker ikke i samme firma som deg, men i et kontorfelleskap. Kanskje du skulle ringe arbeidstilsynet og forhøre deg om hvordan man går frem i en slik situasjon. http://www.arbeidstilsynet.no/c26976/faktaside/vis.html?tid=28238 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Det tar du opp med leder / verneombud, det er helt klart ulovlig å røyke på en arbeidsplass som ikke har helt adskilte kontorer. 0 Siter
Sofline Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Snakk med ham/henne igjen for å unngå at h*n blir fornærmet over at du går rett til noen andre med det. Hjelper det ikke, gå til tillittsvalgt, verneombud, sjefen, eller noen som har noe med bygningen å gjøre. Det er helt klart ulovlig å røyke på et slikt kontor som du beskriver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.