Gå til innhold

Bevegelser inni magen


Gjest Lovisiana

Anbefalte innlegg

Gjest Lovisiana

De siste dagene har jeg hatt noen rare bevegelser inni magen. Det føles nesten ut som en fisk som spreller eller bobler som sprekker. Det er mest på høyre side. Hva kan dette være? Noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske mange som har opplevd det samme. De fleste av dem er kvinner og har hatt en sterk mistanke på forhånd om hva det kan være.

Har du tatt graviditetstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovisiana

Det er ganske mange som har opplevd det samme. De fleste av dem er kvinner og har hatt en sterk mistanke på forhånd om hva det kan være.

Har du tatt graviditetstest?

Nei, jeg har ikke det. Jeg går på p-piller. Skulle vel kanskje merket noen andre symptomer også? Man er vel ganske langt på vei når man kjenner liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke det. Jeg går på p-piller. Skulle vel kanskje merket noen andre symptomer også? Man er vel ganske langt på vei når man kjenner liv?

Det er ikke alle gravide som blir kvalme osv., så det eneste overbevisende symptomet er at mensen forsvinner.

Hvis du går på P-piller, ikke har hatt magesyke / oppkast og har hatt den samme "mensblødningen" som de gir for de fleste, er det usannsynlig at du er gravid.

Noen har (nesten) ikke blødning i det hele tatt når de tar P-piller, da blir det litt vanskeligere. Men man blir jo ikke gravid med P-piller dersom man ikke glemmer dem og ikke har vært syk.

Jeg trakk bare inn graviditet fordi det er så vanlig å sammenlikne de aller første bevegelsene med nettopp bobler som sprekker eller fiskeyngel som slår med halen. De kan merkes når svangerskapet nærmer seg halvveis - etter 15 - 20 uker. Noen kjenner det atskillig tidligere. Men det er sikkert mange andre helt normale ting som også kan gi litt urolig mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med laban at det høres ut som tidlige fosterbevegelser.

Men det kan jo selvsagt være noe i tramen også.

Uansett ville jeg tatt en graviditetstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke det. Jeg går på p-piller. Skulle vel kanskje merket noen andre symptomer også? Man er vel ganske langt på vei når man kjenner liv?

Jeg kjenner en som ikke oppdaget at hun var gravid før i 4. måned. Hun brukte p-piller.

Som laban sier så har ikke alle de samme graviditetstegnene. Og når det absolutt ikke faller deg inn at du kan være gravid, leter man ikke etter graviditetstegnene heller, men bortforklarer dem på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lovisiana

Det er ikke alle gravide som blir kvalme osv., så det eneste overbevisende symptomet er at mensen forsvinner.

Hvis du går på P-piller, ikke har hatt magesyke / oppkast og har hatt den samme "mensblødningen" som de gir for de fleste, er det usannsynlig at du er gravid.

Noen har (nesten) ikke blødning i det hele tatt når de tar P-piller, da blir det litt vanskeligere. Men man blir jo ikke gravid med P-piller dersom man ikke glemmer dem og ikke har vært syk.

Jeg trakk bare inn graviditet fordi det er så vanlig å sammenlikne de aller første bevegelsene med nettopp bobler som sprekker eller fiskeyngel som slår med halen. De kan merkes når svangerskapet nærmer seg halvveis - etter 15 - 20 uker. Noen kjenner det atskillig tidligere. Men det er sikkert mange andre helt normale ting som også kan gi litt urolig mage.

OK, jeg skjønner. Tusen takk for svar. Jeg har mistet mensen helt. Går på Cerazette og da er visst det ganske vanlig. Har ikke hatt mensen på to år. Jeg glemte riktignok tre piller på brettet i februar, så det kan jo være. Tror jeg kanskje at jeg tar en test. :) Ingen krise hvis jeg er gravid. Kjenner "bevegelsene" nå også. Ligner også litt på sånn leamus man kan få på øyet... Det som bekymrer meg er at jeg har tatt p-piller hele tiden. Kan det være farlig for et evt. foster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gomle

Kan vel bare være muskelsammentrekninger, jeg har hatt noe lignende. Minner om "leamus" man kan ha på øyet. Tror ikke det er noe farlig, og det går nok over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg skjønner. Tusen takk for svar. Jeg har mistet mensen helt. Går på Cerazette og da er visst det ganske vanlig. Har ikke hatt mensen på to år. Jeg glemte riktignok tre piller på brettet i februar, så det kan jo være. Tror jeg kanskje at jeg tar en test. :) Ingen krise hvis jeg er gravid. Kjenner "bevegelsene" nå også. Ligner også litt på sånn leamus man kan få på øyet... Det som bekymrer meg er at jeg har tatt p-piller hele tiden. Kan det være farlig for et evt. foster?

P-piller er det mange fostre som har vært utsatt for. Det går bra.

Hvis du kjenner dette stadig vekk, tror jeg det er gode sjanser for at det er noe annet. Bevegelsene er svake og uregelmessige i starten. Men jeg ville nok tatt en test siden du har hoppet over noen piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pontiac

Det kan kjennes slik når man er gravid som andre sier her.

Men det er også helt vanlig å kunne kjenne slike boblende/kilende følelser som du forklarer når det er luft i tarmene som "beveger" seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...