Gjest en travel husmor Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Ja, gjør du noe hver dag? Jeg bruker nok noen timer men blir aldri ferdig! 0 Siter
stromme Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Vasker kjøkkenbordet og kjøkkenbenkene hver dag. Slenger skittentøy inn på vaskerommet. Rydder stuegulvet for leker. Tja.....det er vel stort sett den eneste jeg gjør HVER dag. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Vasker kjøkkenbordet og kjøkkenbenkene hver dag. Slenger skittentøy inn på vaskerommet. Rydder stuegulvet for leker. Tja.....det er vel stort sett den eneste jeg gjør HVER dag. Omtrent som meg, men du kan trekke fra et par ting . Lager middag da - det er superhusarbeid! 0 Siter
Lurveline Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Enkelte dager gjør jeg mye og andre dager gjør jeg ingenting. Å bli ferdig har jeg gitt opp for mange år siden, det nytter ikke uansett. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Nå som jeg har svangerskapspermisjon og bare går hjemme og venter på babyen bruker jeg gjerne en time eller to på husarbeid om dagen. Og det ser slett ikke strøkent ut her likevel, selv om vi bare har en treroms ) Sånn i hverdagen ellers blir det helst middagslaging, kanskje sette på en klesvask samt rydde storesnuppas leker om kvelden. Skippertak innimellom ) 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Prøver å sette inn i oppvaskmaskinen etter meg og ta en klesvask i ny og ne... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Tja, det går opp og ned, er ikke så innmari ivrig på husarbeid.. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Ferdig blir man aldri om man har hus, kanskje ikke med en liten leilighet heller Jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gjør, men tøy og koppestell må jo vaskes daglig og på plass igjen. Rydding gjør man automatisk når man ser noe vel? Enkelte dager så gir jeg blanke i alt sammen, men da må vi alle trø til ekstra dagen etter 0 Siter
Gjest rydder hver dag. Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Jeg bruker et par timer hver dag. Har alltid stua ryddig, ungene har lekene på rommene sine og hvis de tar leker ut i stua så må det ryddes unna etterat leken er ferdig. Ellers så må vaskemaskinen gå hver dag og jeg støvsuger også daglig da vi har dyr. Middagen tar jo fort en time og så rydder jeg litt hver gang jeg går forbi noe rot. Dermed så er det ikke så mye rot her som hoper seg opp. Jeg hater å ta skippertak et par ganger i uka. Så vi er fornøyd med slik vi har det nå. Trenger aldri være redd for uventet besøk på døra. 0 Siter
Gjest kvinne 46 Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Rydder osv. det meste av tida. Med 8 ++ aktive pers. i huset blir det ein del å gjere. 0 Siter
Gjest husarbeid er kjedelig Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Nei jeg gjør ikke noe hver dag. Jeg er ikke hjemme hver dag engang. Det må da komme anpå hvor stor familien er eller om du bor alene hvor mye husarbeid trenges å gjøres. I mitt tilfelle bor jeg alene med en tenåring. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Jeg gjør sikkert mindre enn de fleste. Tar ut av oppvaskmaskina og setter inn nytt. Henger opp en klesvask og setter på en ny. Støvsuger litt når det ser bøssete ut på gulvet. Litt smårydding. Lager selvsagt middag og rydder opp etterpå. Så blir det noen skippertak en gang i blant hvor man tar gulvvask og støvtørk litt mer systematisk. Mannen og jeg deler selvsagt på disse oppgavene. Gjetter at jeg bruker en times tid i gjennomsnitt på dager hvor jeg ikke gjør så mye. Andre ganger bruker jeg mye mer tid. Når noen sier at de aldri blir ferdig, så blir jeg litt forundret. Forventer man å bli ferdig med husarbeid? Det ligger vel i kortene at dette er løpende oppgaver som aldri blir ferdig, med mindre hjemmet ikke skal være i bruk etter at husarbeidet er ferdig gjort. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Spørs hva du definterer som husarbeide da. ) Når jeg er hjemme med ungene går det jo en del tid til å ordne med oppvaskmaskina og vaskemaskina, koste/støvsuge gulvene og rydde, finne frem klær til ungene om morran og sånt. Større vaskeprosjekter tar jeg som refel når både unger og mann er borte og setter da gjerne av en søndag til det. Når jeg er hos min kjære kan jeg ta et skippertak nå og da, men generellt er vi ikke særlig gode på husarbeid noen av oss... 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Husarbeid blir man aldri ferdig med, så lenge huset er i bruk, og det er vel de fleste hjem. Noen ting gjør jeg stort sett hver dag, lage middag, rydde og tørke benker og slikt etter middag. Vaske tøy, legge sammen tøy. Støvsuge gjør vi vel ca. 2 ganger i uka, da hele huset. Rydder nok litt hver dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.