Gjest Angel in trust Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Jeg må søke lån på deler av studiet som jeg skal gå til høsten. Skolen er godkjent av lånekassen. Jeg må søke om ca.40.000,- men så står det inne på nettsidene til Lånekassen at man må ha fått studieplass for å søke på lån? Men jeg tør jo ikke binde meg til en studieplass hvis jeg ikke får lån. Får jeg ikke lån har jeg ikke penger til studiet så hva skjer da? Alt er jo bindende.. må jeg søke lån av lånekassen og late som jeg har fått studieplass allerede da eller? Hvordan i all verden går jeg fram her? Skolen har mange plasser igjen og de sa jeg garantert får en plass hvis jeg søker innen 14 dager.. Kommer ikke fram på tlf. til lånekassen, alt for mange i kø foran meg.. håper noen her inne har greie på dette? 0 Siter
Gjest Timiti Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Du kan selvsagt ikke søke på lån før du HAR kommet inn på skolen. Og om du VET at du kommer inn, ser jeg ikke problemet? Lån får du jo hos lånekassen uansett så lenge du er student. Kom inn på skolen først, og søk så om lån. 0 Siter
Gjest Angel in trust Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Du kan selvsagt ikke søke på lån før du HAR kommet inn på skolen. Og om du VET at du kommer inn, ser jeg ikke problemet? Lån får du jo hos lånekassen uansett så lenge du er student. Kom inn på skolen først, og søk så om lån. eh.. jeg glemte å skrive det jeg egentlig skulle : Jeg tør ikke si ja til studieplassen FØR jeg vet om jeg får studielån. Siden jeg har en gammel bet.anmerkning er jeg redd jeg kanskje ikke får lånet? Hva skjer da hvis jeg har sagt ja til studieplassen men så har jeg ikke penger til den? 0 Siter
Sofline Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Er skolen godkjent av Lånekassen risikerer du ikke å ikke få lån. Det får du garantert når du har kommet inn. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 eh.. jeg glemte å skrive det jeg egentlig skulle : Jeg tør ikke si ja til studieplassen FØR jeg vet om jeg får studielån. Siden jeg har en gammel bet.anmerkning er jeg redd jeg kanskje ikke får lånet? Hva skjer da hvis jeg har sagt ja til studieplassen men så har jeg ikke penger til den? Det må du snakke med Lånekassen om. De kan gi deg et klart svar på om du kan få lån eller ei. Sannsynligvis er det ikke noe problem. Send en e-mail om du ikke har tålmodighet til telefonkø. Det kan ta tid før du får svar, men du får svar. 0 Siter
Atene Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 eh.. jeg glemte å skrive det jeg egentlig skulle : Jeg tør ikke si ja til studieplassen FØR jeg vet om jeg får studielån. Siden jeg har en gammel bet.anmerkning er jeg redd jeg kanskje ikke får lånet? Hva skjer da hvis jeg har sagt ja til studieplassen men så har jeg ikke penger til den? Lånekassen bryr seg ikke om betalingsanmerkninger. Er studiet godkjent, får du lån. 0 Siter
flowy Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 eh.. jeg glemte å skrive det jeg egentlig skulle : Jeg tør ikke si ja til studieplassen FØR jeg vet om jeg får studielån. Siden jeg har en gammel bet.anmerkning er jeg redd jeg kanskje ikke får lånet? Hva skjer da hvis jeg har sagt ja til studieplassen men så har jeg ikke penger til den? Du kan søke om lån når du vet 100 % sikkert at du har kommet inn. Når du har betalt semesteravgift går det en melding til lånekassen om at du er opptatt som student og da får du penger. Hvis dette studiet begynner til høsten, så har du god tid. 0 Siter
lonelyP Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Du har rett på lån når skolen er godkjent av lånekassen. Men det er noen krav til du må tilfredsstille. Bl.a. kan du ikke ha fått støtte fra lånekassen i mer enn 7 år er det vel(?). Gå inn på hjemmesidene til lånekassen, der står alt du trenger å vite. Finner du ut at du oppfyller alle krav, noe du sannsynligvis gjør som ny(?) student, så få du lån. Så enkelt er det faktisk. Det du skal være obs på... du nevnte at skolen koster 40.000,-, antar det er en del skolepenger inne i bildet og utenlands studium? Da er det vel litt spesielle regler med lånekassen og hva de dekker og ikke dekker. Da ville jeg tatt kontakt med den norske organisasjonen for utenlandsstudenter. Husker ikke navnet. Men de kan hvertfall svare deg på det du trenger å vite. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.