Gå til innhold

Nervesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest Vondtvondtvondt
Skrevet

Jeg har fått nervesmerter som følge av B12-mangel over lang, lang tid. Jeg har fått fylt opp lageret med B12, men nervesmertene er der fremdeles. Hva kan gjøres? Medisiner? Jeg holder på å bli gal av smerte.

fei1365380229
Skrevet

Tar du piller eller sprøyter med B12 da. Hvis du har fått sprøyter, be om å få fortsette å ta sprøyter en stund til. Hvis du tar piller fortsett å ta dem.

Gjest Vondtvondtvondt
Skrevet

Tar du piller eller sprøyter med B12 da. Hvis du har fått sprøyter, be om å få fortsette å ta sprøyter en stund til. Hvis du tar piller fortsett å ta dem.

Sprøyter. Men legen sier jo at jeg ikke trenger dette mer, ettersom jeg visstnok ikke har mangel mer.

Men jeg holder på å forgå av smerter div. plasser, og begynner å bli sånn passelig desperat.

Gjest ghb64
Skrevet

Sprøyter. Men legen sier jo at jeg ikke trenger dette mer, ettersom jeg visstnok ikke har mangel mer.

Men jeg holder på å forgå av smerter div. plasser, og begynner å bli sånn passelig desperat.

Har du prøvd Lyrica?

fei1365380229
Skrevet

Når du har tatt sprøyter med B12 en stund, så tar det laaaaang tid før mangelen blir synlig igjen. Jeg har heller ikke mangel lenger på blodprøver, men tar sprøyter hver 3.dje måned. B12 er ikke farlig, så hvis legen din ikke har noen annen forklaring på nervesmertene dine så syns jeg du skal få lov å fortsette med B12-sprøyter og se om det hjelper.

fei1365380229
Skrevet

Har du prøvd Lyrica?

Er ikke Lyrica en slags "lykkepille"?

Gjest Vondtvondtvondt
Skrevet

Når du har tatt sprøyter med B12 en stund, så tar det laaaaang tid før mangelen blir synlig igjen. Jeg har heller ikke mangel lenger på blodprøver, men tar sprøyter hver 3.dje måned. B12 er ikke farlig, så hvis legen din ikke har noen annen forklaring på nervesmertene dine så syns jeg du skal få lov å fortsette med B12-sprøyter og se om det hjelper.

Okei, jeg tok bare fire sprøyter (1 i uka i fire uker), og synes det hørtes rart ut at det skulle fikse på den store mangelen. Men det var bare de i skranken som ga meg beskjed om dette (at jeg ikke trengte mer), men må nok snakke med legen igjen. Takk for svar. :-)

Gjest Vondtvondtvondt
Skrevet

Har du prøvd Lyrica?

Nei, hva er det?

Gjest ghb64
Skrevet

Er ikke Lyrica en slags "lykkepille"?

Nei det er ingen "lykkepille", men brukes også for pasienter med epilepsi og angst. Mannen min har store nerveskader (brannskader) og er meget godt fornøyd med Lyrica som smertestillende. Det er jo C preparat og det er deilig og slippe å ta så nye A preparater

Skrevet

Snakk med legen din om det kan være aktuelt å prøve ut neurontin. Neurontin brukes mot nevrogene smerter og også i behandling av epilepsi. De er ikke vanedannende. Tablettene er relativt kostbare, men 90 % av kostnadene refunderes etter at du har betalt ca 1500,- i året selv.

Skrevet

Nei, hva er det?

Lyrica gis også til for nervesmerter. Man kan også få Rivotril. Det er ganske forskjellig hvem som får hjelp av vilket preparat men Neurontin er det som oftest gis først.

• 2 uker senere...
MariMariMari
Skrevet

Nei det er ingen "lykkepille", men brukes også for pasienter med epilepsi og angst. Mannen min har store nerveskader (brannskader) og er meget godt fornøyd med Lyrica som smertestillende. Det er jo C preparat og det er deilig og slippe å ta så nye A preparater

Får mannen din mye bivirkninger av lyrica? Vurderer å begynne på dette selv. Mari

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...