Gjest Vondtvondtvondt Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har fått nervesmerter som følge av B12-mangel over lang, lang tid. Jeg har fått fylt opp lageret med B12, men nervesmertene er der fremdeles. Hva kan gjøres? Medisiner? Jeg holder på å bli gal av smerte. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Tar du piller eller sprøyter med B12 da. Hvis du har fått sprøyter, be om å få fortsette å ta sprøyter en stund til. Hvis du tar piller fortsett å ta dem. 0 Siter
Gjest Vondtvondtvondt Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Tar du piller eller sprøyter med B12 da. Hvis du har fått sprøyter, be om å få fortsette å ta sprøyter en stund til. Hvis du tar piller fortsett å ta dem. Sprøyter. Men legen sier jo at jeg ikke trenger dette mer, ettersom jeg visstnok ikke har mangel mer. Men jeg holder på å forgå av smerter div. plasser, og begynner å bli sånn passelig desperat. 0 Siter
Gjest ghb64 Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Sprøyter. Men legen sier jo at jeg ikke trenger dette mer, ettersom jeg visstnok ikke har mangel mer. Men jeg holder på å forgå av smerter div. plasser, og begynner å bli sånn passelig desperat. Har du prøvd Lyrica? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Sprøyter. Men legen sier jo at jeg ikke trenger dette mer, ettersom jeg visstnok ikke har mangel mer. Men jeg holder på å forgå av smerter div. plasser, og begynner å bli sånn passelig desperat. Når du har tatt sprøyter med B12 en stund, så tar det laaaaang tid før mangelen blir synlig igjen. Jeg har heller ikke mangel lenger på blodprøver, men tar sprøyter hver 3.dje måned. B12 er ikke farlig, så hvis legen din ikke har noen annen forklaring på nervesmertene dine så syns jeg du skal få lov å fortsette med B12-sprøyter og se om det hjelper. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Har du prøvd Lyrica? Er ikke Lyrica en slags "lykkepille"? 0 Siter
Gjest Vondtvondtvondt Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Når du har tatt sprøyter med B12 en stund, så tar det laaaaang tid før mangelen blir synlig igjen. Jeg har heller ikke mangel lenger på blodprøver, men tar sprøyter hver 3.dje måned. B12 er ikke farlig, så hvis legen din ikke har noen annen forklaring på nervesmertene dine så syns jeg du skal få lov å fortsette med B12-sprøyter og se om det hjelper. Okei, jeg tok bare fire sprøyter (1 i uka i fire uker), og synes det hørtes rart ut at det skulle fikse på den store mangelen. Men det var bare de i skranken som ga meg beskjed om dette (at jeg ikke trengte mer), men må nok snakke med legen igjen. Takk for svar. :-) 0 Siter
Gjest Vondtvondtvondt Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Har du prøvd Lyrica? Nei, hva er det? 0 Siter
Gjest ghb64 Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Er ikke Lyrica en slags "lykkepille"? Nei det er ingen "lykkepille", men brukes også for pasienter med epilepsi og angst. Mannen min har store nerveskader (brannskader) og er meget godt fornøyd med Lyrica som smertestillende. Det er jo C preparat og det er deilig og slippe å ta så nye A preparater 0 Siter
frosken Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Snakk med legen din om det kan være aktuelt å prøve ut neurontin. Neurontin brukes mot nevrogene smerter og også i behandling av epilepsi. De er ikke vanedannende. Tablettene er relativt kostbare, men 90 % av kostnadene refunderes etter at du har betalt ca 1500,- i året selv. 0 Siter
fresja Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 En venninne av meg har vært til en eller annen behandler som hadde sagt at ikke alle klarer å nyttiggjøre seg B12, om de ikke samtidig tok tilskudd av B1 og B5 (eller var det B6), så jeg vil rå deg til å ta andre B-vitaminer i tillegg. Her står litt om B-vitamin: http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga148/smartdrugs/148smvi.html 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Nei, hva er det? Lyrica gis også til for nervesmerter. Man kan også få Rivotril. Det er ganske forskjellig hvem som får hjelp av vilket preparat men Neurontin er det som oftest gis først. 0 Siter
MariMariMari Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Nei det er ingen "lykkepille", men brukes også for pasienter med epilepsi og angst. Mannen min har store nerveskader (brannskader) og er meget godt fornøyd med Lyrica som smertestillende. Det er jo C preparat og det er deilig og slippe å ta så nye A preparater Får mannen din mye bivirkninger av lyrica? Vurderer å begynne på dette selv. Mari 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.