Jorunn Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Interessant! Kan jeg be legen henvise henne til ortopist? Er det en vanlig øyelege som jobber på sykehuset? Fastlegen skrev i henvisningen at hun var henvist med mistanke om sjegling og så fikk hun innkalling til ortoptist og øyelege, som jobber i sammen. Var først inne hos ortoptisten for sjekk av samsyn og så inn til øyelegen for å sjekke for brytningsfeil. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Fastlegen skrev i henvisningen at hun var henvist med mistanke om sjegling og så fikk hun innkalling til ortoptist og øyelege, som jobber i sammen. Var først inne hos ortoptisten for sjekk av samsyn og så inn til øyelegen for å sjekke for brytningsfeil. Okei, jeg trodde optikere var gode nok på å sjekke samsyn, men da ser det nesten ut som vi bør prøve ortopist. Det som gjør meg usikker på om dette er synsrelatert, er at hun ofte har verst hodepine på morgenen... 0 Siter
Gjest meridianen Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Hodepinen sitter oftere framme i panna enn andre steder. Sjelden bare på en side. Jeg vil anbefale deg en av de terapiformene jeg nevnte. Terapauten vil gjerne finne hvor ubalansen er, og det kan være det som skal til. Jeg nevnte ikke at i østlig tankegang så er det leveren som styrer musklenes funksjon og oppbygging, mens milten skal sørge for fuktighet sammen med lymfene. Øyene holdes på plass av muskler, det er derfor jeg tenker lever. Mange opplever å ha endinger i synet, frem og tilbake. Det kan henge sammen med energisvinginger. Noen ganger kommer det en blokkering av energi, og et organ vil gi merkbare utslag i form av symptomer. Spør terapauten om det du lurer på. God bedring 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Jeg vil anbefale deg en av de terapiformene jeg nevnte. Terapauten vil gjerne finne hvor ubalansen er, og det kan være det som skal til. Jeg nevnte ikke at i østlig tankegang så er det leveren som styrer musklenes funksjon og oppbygging, mens milten skal sørge for fuktighet sammen med lymfene. Øyene holdes på plass av muskler, det er derfor jeg tenker lever. Mange opplever å ha endinger i synet, frem og tilbake. Det kan henge sammen med energisvinginger. Noen ganger kommer det en blokkering av energi, og et organ vil gi merkbare utslag i form av symptomer. Spør terapauten om det du lurer på. God bedring Takk for svar:) Finnes det fotsoneterapeuter som også kan øreakupunktur, eller er dette to helt ulike behandlingsmetoder? Beklager masinga mi;) 0 Siter
Gjest meridianen Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Takk for svar:) Finnes det fotsoneterapeuter som også kan øreakupunktur, eller er dette to helt ulike behandlingsmetoder? Beklager masinga mi;) Det tror jeg ganske sikkert at det gjør. Du trenger ikke bruke mere enn en av terapiene, men disse to sammen gir en enda større effekt. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Det tror jeg ganske sikkert at det gjør. Du trenger ikke bruke mere enn en av terapiene, men disse to sammen gir en enda større effekt. Når jeg allerede er så godt i gang..Har du peiling på om det finnes en sånn alt-mulig-person i Ålesundsområdet eller ellers på sunnmøre? 0 Siter
Gjest meridianen Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Når jeg allerede er så godt i gang..Har du peiling på om det finnes en sånn alt-mulig-person i Ålesundsområdet eller ellers på sunnmøre? Du kan prøve her. http://www.behandler.no/anne-karin.siem/ 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Du kan prøve her. http://www.behandler.no/anne-karin.siem/ Supert!! Jeg har allerede sendt mail til damen:) 0 Siter
Jorunn Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Okei, jeg trodde optikere var gode nok på å sjekke samsyn, men da ser det nesten ut som vi bør prøve ortopist. Det som gjør meg usikker på om dette er synsrelatert, er at hun ofte har verst hodepine på morgenen... Eldstejenta hadde også hodepine om morgenen. Siden det har pågått nå en stund kan en del av hodepinen også være relatert til muskelspenninger - ond sirkel. Vi fikk henne også grundig sjekket hos lege, som hadde en del teknikker for å sjekke for mulig nevrologiske årsaker. Ortoptisten hadde mange forskjellige teknikker for å sjekke samsynet. Det var ingen enkel måling, men mange øvelser som skulle gjennomføres, samt sjekking med prismer. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Eldstejenta hadde også hodepine om morgenen. Siden det har pågått nå en stund kan en del av hodepinen også være relatert til muskelspenninger - ond sirkel. Vi fikk henne også grundig sjekket hos lege, som hadde en del teknikker for å sjekke for mulig nevrologiske årsaker. Ortoptisten hadde mange forskjellige teknikker for å sjekke samsynet. Det var ingen enkel måling, men mange øvelser som skulle gjennomføres, samt sjekking med prismer. Legn vår har også sjekket henne grundig med tanke på nevrologiske årsaker. Alt ser fint ut! Det med ortopist skal jeg jammen sjekke nærmere!! Tusen takk:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.