Gjest Christine Skrevet 20. mai 2001 Skrevet 20. mai 2001 Dette spørsmålet er litt på siden, men jeg har lurt på dette en stund. Jeg har en venn som bor i USA og som snart skal operere bort en visdomstann. Hun fortalte at hun da vil få full narkose. Er dette vanlig praksis i USA? Brukes det i Norge? Hva er argumentene for å gi pasientene full narkose for et slikt inngrep? 0 Siter
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 20. mai 2001 Skrevet 20. mai 2001 Jeg kan ikke se noen grunn til å legge en normalt, frisk pasient i narkose for å trekke en tann. Visdomstann eller annen tann. Dersom det skulle være nødvendlig måtte det være helt andre årsaker. Slike inngrep er som regel enkle når de utføres av en spesialist i tannkirurgi. En annen side av saken er jo at narkose også må ses på som et inngrep som er en belasting for pasienten. For ikke å snakke om hva en narkoselege med alt utstyr koster i tillegg til det tannlegen skal ha. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.