Gå til innhold

Bedøvelse ved fjerning av visdomstenner


Gjest Christine

Anbefalte innlegg

Gjest Christine

Dette spørsmålet er litt på siden, men jeg har lurt på dette en stund.

Jeg har en venn som bor i USA og som snart skal operere bort en visdomstann. Hun fortalte at hun da vil få full narkose. Er dette vanlig praksis i USA? Brukes det i Norge? Hva er argumentene for å gi pasientene full narkose for et slikt inngrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Jeg kan ikke se noen grunn til å legge en normalt, frisk pasient i narkose for å trekke en tann. Visdomstann eller annen tann.

Dersom det skulle være nødvendlig måtte det være helt andre årsaker.

Slike inngrep er som regel enkle når de utføres av en spesialist i tannkirurgi.

En annen side av saken er jo at narkose også må ses på som et inngrep som er en belasting for pasienten.

For ikke å snakke om hva en narkoselege med alt utstyr koster i tillegg til det tannlegen skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...