Gå til innhold

Konfirmasjon og gave igjen......

Anbefalte innlegg

Gjest overstått konfirmasjon
Skrevet

Det er så veldig forskjellig hva folk gir i gave, og det er jo tanken som teller en skal ha i hodet. Imidlertid synes jeg av og til at folk er litt snåle. Gudmoren til datteren min har ikke dårlig råd, men alltid er det ting som er kjøpt på salg til en billig penge. Det er forsåvidt greit, men til en konfirmasjon synes jeg det blir litt snålt. Hun hadde kjøpt et smykke som var lite ungdommelig. Datteren min takket for gaven, og var blid for det hun hadde fått. Senere sa hun at hun gjerne ville få bytte smykket da hun trodde at det bare ble liggende. På esken så vi hvor det var kjøpt. Dro for å bytte det, men det var kjøpt på 70% rabatt, slik at datteren min ikke fikk bytte dette. Det var snakk om ca 200 kr. Synes dette var litt leit på datterens mins vegne. Gudmor var både invitert til middag og kaffe på restaurant. Noen andre slektninger (et par) som heller ikke har dårlig råd var både til kaffe og middag, ga en gave til 200 kr, det synes jeg også var snålt. Jeg snakket med datteren min at en skal være glad for alt en får uansett. Jeg prøver på ingen måte å uttrykke for henne at jeg synes noen er litt snåle, men men folk er så forskjellige. Datteren min var kjempefornøyd med sin konfirmasjon, og takket pent til alle gjestene. Men kan ikke fri meg fra tanken om at noen er snåle selv om de ikke har dårlig råd.

Skrevet

Jeg er enig med deg, noen ER bare snåle og litt gnitne. Da sønnen min konfirmerte seg var tanter og onkler enige om 1000 kr fra hver, men en onkel dukket opp med 700. Det var i tillegg han som hadde med seg to barn som begge stilte i arvet, nesten helt nytt festtøy fra oss. De har IKKE lite penger, og velger selvsagt selv hva de vil bruke pengene sine på, men foreldrne hans syntes det var skikkelig pinlig, spesielt ettersom de hadde avtalt en sum.. En tante, enslig mor som virkelig strever litt, hadde med 1000...

mvh

Gjest Polio
Skrevet

Man kan da ikke kreve at folk skal bruke et minstebeløp på konfirmasjonsgaver, det blir overmåte grisk etter min mening. Dette konfirmasjonstullet tar jo helt av, og sikkert halvparten av konfirmantene gjør dette utelukkende for å få masse dyre gaver og penger. Gave til 200 kroner holder i massevis, selv om det er fra nære slektninger - mener jeg....det er tanken som teller.

Gjest altfor store forventninger
Skrevet

Jeg er enig med deg, noen ER bare snåle og litt gnitne. Da sønnen min konfirmerte seg var tanter og onkler enige om 1000 kr fra hver, men en onkel dukket opp med 700. Det var i tillegg han som hadde med seg to barn som begge stilte i arvet, nesten helt nytt festtøy fra oss. De har IKKE lite penger, og velger selvsagt selv hva de vil bruke pengene sine på, men foreldrne hans syntes det var skikkelig pinlig, spesielt ettersom de hadde avtalt en sum.. En tante, enslig mor som virkelig strever litt, hadde med 1000...

mvh

1000 kr fra hverf?? Det syns jeg var ALTFOR mye!

Jammen er de bortskjemte, ungdom i dag, hvis de forventer så store gaver. Fra foreldrene syns jeg det beløpet er greit, men ikke fra andre.

Mrs. Wallace
Skrevet

1000 kr fra hverf?? Det syns jeg var ALTFOR mye!

Jammen er de bortskjemte, ungdom i dag, hvis de forventer så store gaver. Fra foreldrene syns jeg det beløpet er greit, men ikke fra andre.

Enig. Håper verken jeg eller barna mine noengang blir skuffet om de får 700 kroner i gave fra en onkel eller annen slektning. Herlighet.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet med å kjøpe gaver på salg - det er jo snakk om ting som ellers er evt både dyre og av god kvalitet.

Skrevet

Unnskyld meg, men jeg synes ikke gjestene er de som er snåle her...

Måler dere gavene i forhold til hvor mye det koster å ha gjestene!?

Da jeg var konfirmant i 1983 fikk jeg bl.a. 50,- av et søskenbarn husker jeg og jeg ble kjempeglad for at hun i det hele tatt tenkte på meg! Fikk også en toalettmappe med noe småtteri oppi fra noen og brukte den masse og syntes det var kjempekoselig.

Jeg synes dere høres kravstore ut.

Gjest Snart konfirmert
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet med å kjøpe gaver på salg - det er jo snakk om ting som ellers er evt både dyre og av god kvalitet.

Problemet er ikke at det er kjøpt på salg, men salgsvarer får du ikke byttet. De sier ofte fra på gullsmeden at hvis det er presang får ikke vedkommende byttet dette hvis det er på salg.

Skrevet

Enig. Håper verken jeg eller barna mine noengang blir skuffet om de får 700 kroner i gave fra en onkel eller annen slektning. Herlighet.

Men jeg skrev da ikke at sønnen min var skuffet?? Nei du, min snille og omenksomme sønn la alle pengene i èn konvolutt med det samme, for at INGEN skulle begynne å sammenligne pengesummer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...