Gjest Etikk Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 En ting jeg såg på i en butikk var nesten dobbelt så dyr på i butikken som på internett. Du kan sikkert få litt bedre service i butikken og spare frakt, men likevel var det en stor prisforskjell tatt i betraktning at tingen kosta 6000 kr i butikken. Så man sparer jo 2500 kr på å handle på internett. Synest dere det er etisk av butikken å selge en ting til denne prisen, når de helt sikkert vet at det er så stor prisforskjell ? Hva synest dere om dette.? Jeg er helt sikker på at det er akkurat det samme produktet. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Dette har vel ikke noe med etikk å gjøre?! Det vesentlige i de store prisforskjellene er gjerne at en nettbutikk kan kjøpe inn i store kvanta og at de muligens regner seg mindre fortjeneste og/eller har færre ansatte sånn at de kan ta mindre for produktene. Når det gjelder elektronikk (data, fotoapparater osv) kjøper jeg slikt på nett i 99% av tilfellene, nettopp fordi det er mulig å få produktene billigere enn om jeg går i f.eks min lokale Expert-butikk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.