Gjest prust Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Ja, så er tiden inne for mitt årlige stunt med noen kursdager i Oslo! Gleder meg! Men nå må jeg spørre dere (som jeg gjorde også i fjor) - er det sånn tålig trygt å tusle rundt om kvelden? For eksempel gå på kino mandag kveld? 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Det bor massevis av folk i Oslo som overlever hver dag, så det går nok helt fint. :-) Hold deg i områder der det er folk, om det gjør at du føler deg tryggere. 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Hæ? Selvfølgelig er det trygt. Du trenger ikke gå i de mørkeste bakgatene da men på denne tida av året er det alltid fullt av folk i byen om kvelden. Det er kun to ting jeg hadde stått over. T-banen om kvelden og langs Akerselva etterat det er blitt mørkt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Du får si ifra når vi skal drikke kaffe, dah! Klart det er trygt i Oslo! Hold deg unna Akerselva seint på kvelden, det er min eneste regel. Det er MYE folk i sentrum på kveldene på denne tida av året. Kos deg! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Det bor massevis av folk i Oslo som overlever hver dag, så det går nok helt fint. :-) Hold deg i områder der det er folk, om det gjør at du føler deg tryggere. Takk, takk! Det virker litt nifst, skjønner du , for oss fra provinsen! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Hæ? Selvfølgelig er det trygt. Du trenger ikke gå i de mørkeste bakgatene da men på denne tida av året er det alltid fullt av folk i byen om kvelden. Det er kun to ting jeg hadde stått over. T-banen om kvelden og langs Akerselva etterat det er blitt mørkt. Skal bo på hotel ved Pilestredet. Tenkte å bevege meg ut for å spise noe om kvelden og gå på noe kulturelt - kino eller konsert eller noe i nærheten. Skal holde meg unna t-banen og elva. Takk! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Du får si ifra når vi skal drikke kaffe, dah! Klart det er trygt i Oslo! Hold deg unna Akerselva seint på kvelden, det er min eneste regel. Det er MYE folk i sentrum på kveldene på denne tida av året. Kos deg! Det måtte være mandag eller tirsdag kveld da...?! 0 Siter
frosken Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Sentrum er trygt :-) (--.og det er forøvrig også mariaflyfly) I tillegg til kulturelle aktiviteter og mat, så er det gode muligheter for å bruke opp mer penger enn man bør f.eks på Byporten som er åpent i hvertfall til 21.00. Kos deg! 0 Siter
Gjest AnnaMolina Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Det er trygt i Oslo. Men noen regler har jeg alltid hatt helt siden jeg var ung. Ikke gå i parker, gravlunder og langs akerselva på kvelden eller at det er blitt mørkt. Ta taxi om det blir veldig sint. Ellers yrer det av liv i Oslo:-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Det måtte være mandag eller tirsdag kveld da...?! Du kan sende meg en mail på [email protected] 0 Siter
laban Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Skal bo på hotel ved Pilestredet. Tenkte å bevege meg ut for å spise noe om kvelden og gå på noe kulturelt - kino eller konsert eller noe i nærheten. Skal holde meg unna t-banen og elva. Takk! Jeg har ingen motforestillinger mot T-banen på sen kveldstid heller, jeg. Men du kommer jo ikke til å trenge å ta den når du bor så sentralt. Det er ikke skummelt i Oslo, spesielt ikke i sommerhalvåret - det er utrolig mye folk overalt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Du kan sende meg en mail på [email protected] Iiiiiiiiik! Har gjort det :-D Sitter i lobbyen på hotellet akkurat nå, for jeg fikk ikke pc'en min i gang nå i kveld..... Koselig om du sender meg en melding! Hilsen 0 Siter
morsan Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Hvordan går det forresten med deg? ;-) Antar du har overlevd hittil!! :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Hvordan går det forresten med deg? ;-) Antar du har overlevd hittil!! :-) Heisan! Joda, nå er akkurat første kursdag over, og jeg skal tusle tilbake til hotellet. Tenkte å ta en liten strekk på hotellrommet og lese litt Mankell, før jeg tar en tur på kino i kveld. Får vel tørre det da, siden dere sier at det ikke er farlig :-) Har avtalt å treffe en DOL'er i morgen - det blir spennende! 0 Siter
morsan Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Heisan! Joda, nå er akkurat første kursdag over, og jeg skal tusle tilbake til hotellet. Tenkte å ta en liten strekk på hotellrommet og lese litt Mankell, før jeg tar en tur på kino i kveld. Får vel tørre det da, siden dere sier at det ikke er farlig :-) Har avtalt å treffe en DOL'er i morgen - det blir spennende! *S* Oslo er egentlig ikke så stor by! Jeg har fornærmet noen innfødte ved å si det, ettersom jeg kommer fra en bitteliten plass sjøl. Og så er det stor forskjell på de ulike strøkene av byen, og så kommer det an på når på døgnet man er ute og spaserer. Området rundt f eks Saga kino i vanlig kino-tid er helt OK. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.