Gå til innhold

Oslo om kvelden

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Ja, så er tiden inne for mitt årlige stunt med noen kursdager i Oslo! Gleder meg!

Men nå må jeg spørre dere (som jeg gjorde også i fjor) - er det sånn tålig trygt å tusle rundt om kvelden? For eksempel gå på kino mandag kveld?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det bor massevis av folk i Oslo som overlever hver dag, så det går nok helt fint. :-) Hold deg i områder der det er folk, om det gjør at du føler deg tryggere.

Skrevet

Hæ?

Selvfølgelig er det trygt. Du trenger ikke gå i de mørkeste bakgatene da men på denne tida av året er det alltid fullt av folk i byen om kvelden.

Det er kun to ting jeg hadde stått over. T-banen om kvelden og langs Akerselva etterat det er blitt mørkt.

mariaflyfly
Skrevet

Du får si ifra når vi skal drikke kaffe, dah! :P

Klart det er trygt i Oslo! :) Hold deg unna Akerselva seint på kvelden, det er min eneste regel. Det er MYE folk i sentrum på kveldene på denne tida av året.

Kos deg! :)

Gjest prust
Skrevet

Det bor massevis av folk i Oslo som overlever hver dag, så det går nok helt fint. :-) Hold deg i områder der det er folk, om det gjør at du føler deg tryggere.

Takk, takk! Det virker litt nifst, skjønner du , for oss fra provinsen!

Gjest prust
Skrevet

Hæ?

Selvfølgelig er det trygt. Du trenger ikke gå i de mørkeste bakgatene da men på denne tida av året er det alltid fullt av folk i byen om kvelden.

Det er kun to ting jeg hadde stått over. T-banen om kvelden og langs Akerselva etterat det er blitt mørkt.

Skal bo på hotel ved Pilestredet. Tenkte å bevege meg ut for å spise noe om kvelden og gå på noe kulturelt - kino eller konsert eller noe i nærheten.

Skal holde meg unna t-banen og elva. Takk!

Gjest prust
Skrevet

Du får si ifra når vi skal drikke kaffe, dah! :P

Klart det er trygt i Oslo! :) Hold deg unna Akerselva seint på kvelden, det er min eneste regel. Det er MYE folk i sentrum på kveldene på denne tida av året.

Kos deg! :)

Det måtte være mandag eller tirsdag kveld da...?!

Skrevet

Sentrum er trygt :-) (--.og det er forøvrig også mariaflyfly)

I tillegg til kulturelle aktiviteter og mat, så er det gode muligheter for å bruke opp mer penger enn man bør f.eks på Byporten som er åpent i hvertfall til 21.00.

Kos deg!

Gjest AnnaMolina
Skrevet

Det er trygt i Oslo. Men noen regler har jeg alltid hatt helt siden jeg var ung. Ikke gå i parker, gravlunder og langs akerselva på kvelden eller at det er blitt mørkt. Ta taxi om det blir veldig sint. Ellers yrer det av liv i Oslo:-)

Skrevet

Skal bo på hotel ved Pilestredet. Tenkte å bevege meg ut for å spise noe om kvelden og gå på noe kulturelt - kino eller konsert eller noe i nærheten.

Skal holde meg unna t-banen og elva. Takk!

Jeg har ingen motforestillinger mot T-banen på sen kveldstid heller, jeg. Men du kommer jo ikke til å trenge å ta den når du bor så sentralt.

Det er ikke skummelt i Oslo, spesielt ikke i sommerhalvåret - det er utrolig mye folk overalt.

Gjest prust
Skrevet

Du kan sende meg en mail på [email protected] :)

Iiiiiiiiik!

Har gjort det :-D

Sitter i lobbyen på hotellet akkurat nå, for jeg fikk ikke pc'en min i gang nå i kveld.....

Koselig om du sender meg en melding!

Hilsen

Skrevet

Hvordan går det forresten med deg? ;-) Antar du har overlevd hittil!! :-)

Gjest prust
Skrevet

Hvordan går det forresten med deg? ;-) Antar du har overlevd hittil!! :-)

Heisan! Joda, nå er akkurat første kursdag over, og jeg skal tusle tilbake til hotellet. Tenkte å ta en liten strekk på hotellrommet og lese litt Mankell, før jeg tar en tur på kino i kveld. Får vel tørre det da, siden dere sier at det ikke er farlig :-)

Har avtalt å treffe en DOL'er i morgen - det blir spennende!

Skrevet

Heisan! Joda, nå er akkurat første kursdag over, og jeg skal tusle tilbake til hotellet. Tenkte å ta en liten strekk på hotellrommet og lese litt Mankell, før jeg tar en tur på kino i kveld. Får vel tørre det da, siden dere sier at det ikke er farlig :-)

Har avtalt å treffe en DOL'er i morgen - det blir spennende!

*S* Oslo er egentlig ikke så stor by! Jeg har fornærmet noen innfødte ved å si det, ettersom jeg kommer fra en bitteliten plass sjøl.

Og så er det stor forskjell på de ulike strøkene av byen, og så kommer det an på når på døgnet man er ute og spaserer. Området rundt f eks Saga kino i vanlig kino-tid er helt OK. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...