Gjest arbeidsledig Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Kan noen hjelpe meg? Betaler en skatt på dagpenger når en får arbeidsledighetstrygd. Og ca. hvor mye i skatteprosent? Noen som kanskje har en link? 0 Siter
Gjest toya-1 Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Ja, når man går på dagpenger betaler man vanlig skatt. Skatteprosenten eller tabellen man har avhenger vel litt av hva man får utbetalt. Men dersom du går på ventestønad er dette helt skattefritt. Da betaler man ikke skatt i det hele tatt. Men får å gå på ventestønad må du ha gått ferdig perioden med dagpenger. 0 Siter
Gjest arbeidsledig Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Ja, når man går på dagpenger betaler man vanlig skatt. Skatteprosenten eller tabellen man har avhenger vel litt av hva man får utbetalt. Men dersom du går på ventestønad er dette helt skattefritt. Da betaler man ikke skatt i det hele tatt. Men får å gå på ventestønad må du ha gått ferdig perioden med dagpenger. Er 36% i skatteprosent urimelig når en har tjent normalt? 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Er 36% i skatteprosent urimelig når en har tjent normalt? Det er en helt vanlig trekk-prosent. Hadde det selv da jeg var gift og i skatteklasse 1. 0 Siter
Cinthia Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Er 36% i skatteprosent urimelig når en har tjent normalt? 36 % er vel ganske vanlig. Jeg har 36 % på alle ekstravaktene mine, uavhengig av skatteprosenten på fastlønnen. Alle ekstrajobber som krever eget skattekort skatter jeg også 36 % på. Det jevner seg ut ved skatteoppgjøret uansett 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.