Gjest ut på tur i sommer Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Selv om vi bare skal til Danmark må vel barna ha pass? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Du trenger ikke pass for å reise til danmark. 0 Siter
Gjest ut på tur i sommer Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Du trenger ikke pass for å reise til danmark. Må ikke alle ha id. papirer ved reise? 0 Siter
Qwerty2 Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Du trenger ikke pass for å reise til danmark. Hei. Vet du om dette også gjelder ved båtreise til dk? Vi skal også reise - har med en sønn på 7 mnd. Skal bare til dk men skal ta båten oslo fredrikshavn. Trodde en måtte vise pass når det gjalt båtturer........ Har liksom alltid gjort det,men det er vel kanskje bare nok med id? Vil da en fødselsattest være nok id for en baby? 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Verken barn eller voksne trenger pass for å reise til Danmark. Voksne må ha gyldig legitimasjon. Vi kom akkurat fra Danmark med Stena Saga i går. Det blir ikke oppkrevet noen slags legitimasjon i forbindelse med innsjekk eller reisen. Vi har vært i Danmark utallige ganger og aldri tenkt på legitimasjon til barna av noe slag. Vi voksne har kun hatt bankkort og førerkort med. Jeg ville ikke skaffet pass til barna hvis det bare gjelder reisen til Danmark. Det er dyrt, og passene til barn varer kun kort tid før de må fornyes. Om du allikvel vil, må du beregne et par uker. Her i Oslo får man ikke lenger passene med seg umiddelbart, men de sendes hjem i posten etter ca. 10 dager. Nødpass går fortere men koster "skjorta" og gjelder bare en enkelt reise tror jeg. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Hei. Vet du om dette også gjelder ved båtreise til dk? Vi skal også reise - har med en sønn på 7 mnd. Skal bare til dk men skal ta båten oslo fredrikshavn. Trodde en måtte vise pass når det gjalt båtturer........ Har liksom alltid gjort det,men det er vel kanskje bare nok med id? Vil da en fødselsattest være nok id for en baby? Jeg har aldri tatt med pass når jeg har reist med båten til danmark. Det har aldri vært spørsmål om det:) 0 Siter
Gjest ut på tur i sommer Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har aldri tatt med pass når jeg har reist med båten til danmark. Det har aldri vært spørsmål om det:) Hva med på fly? 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Hei. Vet du om dette også gjelder ved båtreise til dk? Vi skal også reise - har med en sønn på 7 mnd. Skal bare til dk men skal ta båten oslo fredrikshavn. Trodde en måtte vise pass når det gjalt båtturer........ Har liksom alltid gjort det,men det er vel kanskje bare nok med id? Vil da en fødselsattest være nok id for en baby? Jeg har tatt den ferga utallige ganger, og de har aldri spurt om legtimasjon. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Må ikke alle ha id. papirer ved reise? Ikke til Danmark. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.