Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få pass?

Anbefalte innlegg

Gjest ut på tur i sommer
Skrevet

Selv om vi bare skal til Danmark må vel barna ha pass?

Skrevet

Du trenger ikke pass for å reise til danmark.

Gjest ut på tur i sommer
Skrevet

Må ikke alle ha id. papirer ved reise?

Skrevet

Hei. Vet du om dette også gjelder ved båtreise til dk? Vi skal også reise - har med en sønn på 7 mnd. Skal bare til dk men skal ta båten oslo fredrikshavn. Trodde en måtte vise pass når det gjalt båtturer........ Har liksom alltid gjort det,men det er vel kanskje bare nok med id? Vil da en fødselsattest være nok id for en baby?

Tinkebøtta
Skrevet

Verken barn eller voksne trenger pass for å reise til Danmark. Voksne må ha gyldig legitimasjon.

Vi kom akkurat fra Danmark med Stena Saga i går. Det blir ikke oppkrevet noen slags legitimasjon i forbindelse med innsjekk eller reisen. Vi har vært i Danmark utallige ganger og aldri tenkt på legitimasjon til barna av noe slag. Vi voksne har kun hatt bankkort og førerkort med.

Jeg ville ikke skaffet pass til barna hvis det bare gjelder reisen til Danmark. Det er dyrt, og passene til barn varer kun kort tid før de må fornyes. Om du allikvel vil, må du beregne et par uker. Her i Oslo får man ikke lenger passene med seg umiddelbart, men de sendes hjem i posten etter ca. 10 dager. Nødpass går fortere men koster "skjorta" og gjelder bare en enkelt reise tror jeg.

Skrevet

Hei. Vet du om dette også gjelder ved båtreise til dk? Vi skal også reise - har med en sønn på 7 mnd. Skal bare til dk men skal ta båten oslo fredrikshavn. Trodde en måtte vise pass når det gjalt båtturer........ Har liksom alltid gjort det,men det er vel kanskje bare nok med id? Vil da en fødselsattest være nok id for en baby?

Jeg har aldri tatt med pass når jeg har reist med båten til danmark. Det har aldri vært spørsmål om det:)

Gjest ut på tur i sommer
Skrevet

Jeg har aldri tatt med pass når jeg har reist med båten til danmark. Det har aldri vært spørsmål om det:)

Hva med på fly?

Skrevet

Jeg har tatt den ferga utallige ganger, og de har aldri spurt om legtimasjon.

Skrevet

Må ikke alle ha id. papirer ved reise?

Ikke til Danmark.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...