Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Ja, men hva ville du sagt. Du mener jo at verten skal forklare hva som gjør at folk ikke kan reise seg?

Det kan gjøres på mange andre måter enn å utlevere/blamere vedkommende. Alt avhenger av hvordan en ordlegger seg ikke sant? Dessuten så kan man vel rådgive seg med vedkommende før man i det hele tatt sier noe.

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

19

• pekkaline

11

• morsan

9

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Catwoman
Skrevet

Jøssenamn! Jeg kunne ikke komme på at det skal forklares hvorfor noen ikke reiser seg når man presenteres for dem. Har aldri hørt denne "regelen" for skikk og bruk en gang, men så bor jo jeg langt ute på landsbygda også, da. ;-)

Sannsynligheten for det er nok stor ja :-)

Gjest Catwoman
Skrevet

Hihi, tror Hjemmet er helt på bærtur her.

Hehe, ja, må bare le med jeg. Hjemmet er selvsagt på bærtur, men ikke dere :-) Men trøst deg med at det bare er menneskelig å tenke sånn.

Skrevet

Det kan gjøres på mange andre måter enn å utlevere/blamere vedkommende. Alt avhenger av hvordan en ordlegger seg ikke sant? Dessuten så kan man vel rådgive seg med vedkommende før man i det hele tatt sier noe.

Min mening er at som vert ikke bør si noe om en persons helsemessige forhold på vegne av denne uten at vedkommende på forhånd har bedt om dette eller har sagt at det er greit. Det bør da være avklart akkurat hva som skal sies og hvordan en kan gjøre dette.

Det med å bli sett på som annerledes/spesiell eller å få medlidenhet eller sympati for en funksjonsnedsettelse tror jeg de fleste ikke syns noe om. At andre forklarer på vegne av deg, hvordan det er å være deg vil også for de fleste voksne oppleves som nedverdigende.

Jeg tror derfor at en vert på generelt grunnlag vil komme best ut av det om en lar folk snakke for seg selv, og kun snakker på vegne av noen når det er avklart på forhånd.

Gjest togli
Skrevet

Jeg foretrekker at en utførlig gjesteliste med all relevant informasjon legges ved invitasjonen.

Først når jeg kjenner gjestenes familiebakgrunn, årsinntekt og eventuelle funksjonshemninger, bestemmer jeg meg for om dette selskapet er noe for meg eller ikke.

Det var jammen en god ide ;)

Skrevet

Jeg tenker som deg, at det må da være opp til hver enkelt om vedkommende vil forklare hvorfor h*n ikke kan reise seg eller ikke. Tror jeg hadde blitt grundig såret og overrasket om verten skulle lagt ut i plenum om hvor jeg ikke reiste meg...

ja dere skjønner, hun har fått hemorider og kan desverre ikke reise seg og sette seg hele tiden ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Man går som regel på person når man ikke har flere argumenter igjen :-)

Ja, ikke sant? Fint for deg at du ikke går på person når du antyder at folk må bo uti bushen fordi de er ukjente med denne fantastiske etiketteregelen.

Gjest togli
Skrevet

ja dere skjønner, hun har fått hemorider og kan desverre ikke reise seg og sette seg hele tiden ;)

*latterkrampe*

Skrevet

*latterkrampe*

Man burde kanskje si blondefu i slike anledninger ;) Litt penere da.

Gjest Happiness
Skrevet

Hehe, ja, må bare le med jeg. Hjemmet er selvsagt på bærtur, men ikke dere :-) Men trøst deg med at det bare er menneskelig å tenke sånn.

Jeg er blant dem som kjenner dette på kroppen. Er du?

Hvis så er tilfelle, kan jeg ikke nekte for din rett til å føle at det er greit at "vertinnen" forteller om din helstilstand.

Hvis ikke du er blant dem som kjenner det på kroppen, bør du kanskje høre på oss. Har ingenting med hårsårhet å gjøre. Vi må være ganske robuste vi som har skjulte handikap nemlig.

Skrevet

Ja, ikke sant? Fint for deg at du ikke går på person når du antyder at folk må bo uti bushen fordi de er ukjente med denne fantastiske etiketteregelen.

;-)

Føyer seg forøvrig inn i et velkjent mønster...;-)

mariaflyfly
Skrevet

;-)

Føyer seg forøvrig inn i et velkjent mønster...;-)

Amen...

Gjest togli
Skrevet

Man burde kanskje si blondefu i slike anledninger ;) Litt penere da.

Blondefu????? Mener du at det et penere ord for hemorroider?? I så fall har jeg lært noe nytt nå *flire*

Skrevet

Blondefu????? Mener du at det et penere ord for hemorroider?? I så fall har jeg lært noe nytt nå *flire*

Hehe, neeei, like ille :) Men blonder er jo vanligvis fint hehe

Gjest togli
Skrevet

Hehe, neeei, like ille :) Men blonder er jo vanligvis fint hehe

Jo'a ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...