astridny Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Hei. Er det noen som har en god sjokoladekake oppskrift som passer til en bamseform? Jeg har sett sett det en plass,men kan ikke finne den igjen. På forhånd tusen takk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har en bamseform som er 26 cm høy (ben-hode) og fra 16 (fra øre til øre) til 24 cm (over "bakbeina") bred og i den passer det akkurat med en pakke Møllerens sjokoladekakemix. ) 0 Siter
Gjest Timiti Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Til bamseform fra Cacas: 4 egg 500 g sukker 500 g hvetemel 2 ts salt 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 4 dl Oboy pulver 7 dl kefir melk 2 ts natron 350 g smør Lag eggedosis, smelt smøret, bland sammen det tørre og ha kefir ved siden av. Bland alt litt etter litt i en bolle, og hell over i langpanne, evt. i to figurformer. Stekes på 190oC i ca. 30 min i langpanne, en del lenger i figurform. Bruk en bakepinne med jevne mellomrom etter 30 min i ovnen, evt. følg med, og ta kaken ut når du ser den løsner fra formen. Sjokoladefarget smørkrem 300 g margarin 700 g melis 2 hele egg 3 ts vaniljesukker 3 ss kakao Bland alt i en bolle og visp kraftig med mikser til kremen er luftig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.