Gjest slik ble det Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har jobbet i 30 timer nå og må jobbe tre timer til før jeg kan gå hjem og legge meg.. De siste åtte dagene har jeg jobbet ca. 120 timer dvs. gjennomsnittlig 15 timer om dagen, og ja det er tre netter hvor jeg ikke har sovet i det hele tatt. Jeg er frisk og fornøyd, men i øyeblikket gleder jeg meg til å legge meg når jeg kommer hjem. I morgen er det tidlig opp og sent i seng:) Lang dag som venter meg. Det er ikke synd på meg. 0 Siter
Gjest slik ble det Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Hva slags jobb har du? *nysgjerrig* Jeg har flere jobber. Bl.a. jobber jeg nattevakter. 0 Siter
Gjest camin Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har flere jobber. Bl.a. jobber jeg nattevakter. Klarer du å utføre alle jobbene ordentlig da, når du har fått så lite søvn? 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har flere jobber. Bl.a. jobber jeg nattevakter. Ok, godt kjempet. Sov godt! 0 Siter
Gjest slik ble det Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Håper ikke du er kirurg :-( Leger jobber så lange vakter hele tiden. 0 Siter
Gjest slik ble det Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Klarer du å utføre alle jobbene ordentlig da, når du har fått så lite søvn? Ja det er ikke noe problem. Jeg er ikke den eneste som jobber så mange timer i strekk. Vi jenter er ikke så skjøre at vi ikke tåler det som mennene. 0 Siter
Sofline Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Ja det er ikke noe problem. Jeg er ikke den eneste som jobber så mange timer i strekk. Vi jenter er ikke så skjøre at vi ikke tåler det som mennene. Det er ikke snakk om å ikke tåle, men hva som er forsvarlig. Tanken på å bli operert av en lege som har vært våken i 29 timer frister ikke akkurat, selv om jeg vet risikoen er der. Det blir litt annerledes om du jobber på en døgnåpen bensinstasjon. 0 Siter
Gjest slik ble det Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Det er ikke snakk om å ikke tåle, men hva som er forsvarlig. Tanken på å bli operert av en lege som har vært våken i 29 timer frister ikke akkurat, selv om jeg vet risikoen er der. Det blir litt annerledes om du jobber på en døgnåpen bensinstasjon. Jeg er ikke kirurg og jobber ikke på en døgnåpen bensinstasjon. Teoretisk sett er det mye større sjanser for at du blir operert av en kirurg som har vært våken i 30 timer, enn at du blir ekspedert av en på bensinstasjonen som har vært der i 30 timer. Det er bare leger som får lov i dette landet å jobbe så lenge på et og samme arbeidssted. Jeg har skrevet et annet sted at jeg jobbet ikke samme sted i 30 timer. Jeg er ikke pilot, ikke lærer, ikke frisørdame eller stortingsrepresentant. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.