Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

EKS Nå er jeg mere aktiv og sitter ikke pal hele dagen lengre. Ordet pal, hva kommer det av? Æ det au dialekt?

Gjest prust
Skrevet

Tror ikke det er dialekt - jeg bruker det nemlig ikke :-)

Aner ikke hva det kommer av...

Skrevet

Tror ikke det er dialekt - jeg bruker det nemlig ikke :-)

Aner ikke hva det kommer av...

Det er jammen meg et ord :)

sakset: pal adv stå, sitte, ligge p- uten å rikke seg, urørlig

Gjest prust
Skrevet

Det er jammen meg et ord :)

sakset: pal adv stå, sitte, ligge p- uten å rikke seg, urørlig

Morsomt ord, egentlig!

Ellers da - har du kjørt forbi i det siste? Jeg er i Oslo noen dager nå, så hvis det er særlig aktivitet utenfor disse dagene, så er det svigermor som svinger kosten :-)

Skrevet

Morsomt ord, egentlig!

Ellers da - har du kjørt forbi i det siste? Jeg er i Oslo noen dager nå, så hvis det er særlig aktivitet utenfor disse dagene, så er det svigermor som svinger kosten :-)

Wow hehe, jeg la merke til at det hang tøy der i dag. Et stort grønt håndkle tilogmed hehe

Du er der du ja, skal du på kino i kveld da?

Gjest prust
Skrevet

Wow hehe, jeg la merke til at det hang tøy der i dag. Et stort grønt håndkle tilogmed hehe

Du er der du ja, skal du på kino i kveld da?

Svigermor dukker opp når en minst aner det :-) Hun er helt rå til å få gjort ting som vi aldri rekker (jeg pleier å rekke å vaske tøy altså) - f.eks. rydde i garasjen, feie i og utenfor garasjen, vaske vinduer, lø ved, lappe tøy + lage skikkelig middag :-)

Tenkte jeg skulle se La vie en rose, i kveld, hvis jeg finner ut hvor den går. Hadde så lyst til å se den i Kristiansand, men fikk ikke somlet meg avgårde før det var for seint.

Egentlig litt deilig med noen dager hjemmefra. Fullstendig frihet om ettermiddag kveld, og sånn at det blir deilig å komme hjem igjen om et par dager!

Skrevet

Tror veldig mange dialekter har det i så fall. Jeg vil nok tro det er et vanlig uttrykk.

Skrevet

Svigermor dukker opp når en minst aner det :-) Hun er helt rå til å få gjort ting som vi aldri rekker (jeg pleier å rekke å vaske tøy altså) - f.eks. rydde i garasjen, feie i og utenfor garasjen, vaske vinduer, lø ved, lappe tøy + lage skikkelig middag :-)

Tenkte jeg skulle se La vie en rose, i kveld, hvis jeg finner ut hvor den går. Hadde så lyst til å se den i Kristiansand, men fikk ikke somlet meg avgårde før det var for seint.

Egentlig litt deilig med noen dager hjemmefra. Fullstendig frihet om ettermiddag kveld, og sånn at det blir deilig å komme hjem igjen om et par dager!

Du må bare nyte det i fulle drag. Unn deg en fin kveld. Og gled deg til gjort-listen kommer for en dag hjemme da ;:)

Gjest prust
Skrevet

Du må bare nyte det i fulle drag. Unn deg en fin kveld. Og gled deg til gjort-listen kommer for en dag hjemme da ;:)

Det ble ikke kino, fordi den filmen gikk på en kino litt borte fra sentrum, og jeg ville ikke ta trikken og lete meg frem alene om kvelden...

Men jeg har tuslet rundt, og kost meg, sittet på en benk utenfor Stortinget i sola og lest Mankell, og spist litt på Egon :-) Nå er jeg tilbake på hotellet.

Ja - det er nok mye som er gjort når jeg kommer tilbake ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...