Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanker pga innlegget til Dorthe. I den vanlige vennegjengen, presenterer du deg alltid for nye? Reiser du deg alltid for å hilse på nye? Evt motsatt, du kommer til noen og treffer ørten nye mennesker. Hilser du på alle på en gang (etter hverandre)? Her vil jeg hilse på etterhvert for at ikke alle skal buse på samtidig. Er du som vertinne den som presenterer nye for dine kjente/gjester? Der er jeg svak.....og har nok litt å lære.

Til møter på kontorer, nye møter, selskaper osv, da er det håndhilsing stående fra min side, men jeg hadde ikke gått runden tvert. Jeg liker å hilse på noen nå og noen da...

Skrevet

Det kommer jo an på settingen. Er det naturlig å hilse på alle med en gang, så gjør jeg det - stående. Er det et stort selskap der folk står i grupper og snakker, så føler jeg ikke det er naturlig å presentere meg for alle. Da tar jeg det ettersom jeg treffer dem.

Som vertinne der ikke alle kjenner alle, så presenterer jeg ukjente for hverandre med navn.

Håndhilsing er viktig - og da selvsagt med et fast håndtrykk!!!

Skrevet

"I den vanlige vennegjengen, presenterer du deg alltid for nye?"

Ja, hvis det ikke er mange.

"Reiser du deg alltid for å hilse på nye?"

Ja, det tror jeg jeg gjør.

"Evt motsatt, du kommer til noen og treffer ørten nye mennesker. Hilser du på alle på en gang (etter hverandre)?"

Nei, jeg tar det litt etter hvert.

"Er du som vertinne den som presenterer nye for dine kjente/gjester?"

Vanskelig å svare på. Jeg kan ikke huske å ha holdt en sammenkomst hvor det har vært mer enn en som ikke kjenner de andre. Er det en person synes jeg det blir naturlig å presentere, selv om jeg ikke er så flink til det. Er det mange ukjente, synes jeg det blir unaturlig å skulle presentere alle for hverandre.

Skrevet

I den vanlige vennegjengen, presenterer du deg alltid for nye? Ja, det mener jeg at jeg er flink til.

Reiser du deg alltid for å hilse på nye? Ja, jeg synes det er normal folkeskikk å reise seg og rekke frem hånden for å hilse når man møter nye mennesker i en sammenkomst.

Evt motsatt, du kommer til noen og treffer ørten nye mennesker. Hilser du på alle på en gang (etter hverandre)? Njei, det blir vel heller litt etter litt utover kvelden vil jeg tro, er det svært mange hilser jeg sikkert ikke på alle heller.

Er du som vertinne den som presenterer nye for dine kjente/gjester? Jepp, det er en vert/vertinnes plikt.

Gjest liede
Skrevet

Det spørs litt hvor mange jeg kjenner i forhold til hvor mange jeg ikke kjenner og på hvor mange som er tilstede totalt. Er det under ti ukjente og veldig mange kjente hilser jeg nok først på verten/vertinnen og så på de nye.

Er det veldig mange jeg ikke kjenner, hilser jeg på de første kjente jeg møter og så de ukjente som befinner seg i nærheten av disse igjen. Deretter tar jeg resten etter hvert.

I mer formelle sammenhenger/selskaper med stående velkomstdrink former det seg ofte en "recieving line" som man kan bevege seg langs og så stille seg i enden for å ta imot eventuelt nye gjester. Litt mindre praktisk på et vanlig norsk vorspiel. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...